Facebook toimii myös hätänumerona,

Mitä tekisit, jos et pystyisi soittamaan onnettomuustilanteessa hätänumeroon? Ehkä kilauttaisit naapurille? Tai huutaisit apua?

Joka viides amerikkalainen lähettäisi viestin Facebookin ja Twitterin kaltaisiin yhteisöpalveluihin tai pyytäisi apua sähköpostitse. Asia selviää Amerikan Punaisen Ristin tekemästä kyselystä, johon vastasi yli 1 000 ihmistä.

Hakisitko sinä apua tätä kautta, luottaisitko avun saantiin.

Avainsanat: facebook

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.08.2010 - 17:15

jos olisi niin huono mäihä etten voisi kilauttaa 112 - ehkä karma on tarkoittanut mun poistuvan tästä kosmoksesta....? jollei puhelin toimi, tuskimpa se helvetin nettikään toimii. ( tietty akku voi olla tyhjä, mutta se on useimmiten oma vika ) läppäriä on vaikee pitää takataskussa rämpiessään puolukkametässä......vai pitäisikö raahautua ympäri asuntoa ja etsiä se kone?
uskomatonta porukkaa noi amerikkalaiset!!!
eli lyhyesti - naamaan en ole menny mukaan enkä mene, edes sillä verukkeella että voin sitten huudella apuva!

Kysyjän kommentti

Näin on, olen täysin samaa mieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.08.2010 - 19:37

aika vaikea kuvitella tilannetta jossa pystyisin lähettelemään viestejä mutten soittamaan

jos sähköä ja yhteyksiä on saatvilla niin soittamalla se avunpyyntö hoituisi, jos ei niin sitten varmaan pulloposti olisi yhtä käypäläinen vaihtoehto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2010 - 20:50

Tämä on samanlainen homma kuin se, että minulla on yöpöydän laatikossa puhelin siltä varalta,
etten pystyisi herätessäni liikkumaan, samoin saisinko silloin laatikostani puhelintakaan.
Kyllä se Facebook aika utopiaa olisi kohdallani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2010 - 23:25

Hätäpuhelin ei ole viimeisten uutisten mukaan aina lähettänyt apua sinne missä sitä oltaisiin tarvittu. Jos haluaisin nopeasti paljon ihmisiä paikalle auttamaan vaikkapa tulipalon sammuttamisessa naapurin talossa tai kadonneen henkilön etsimisessä lähiseudulla saattaisin kutsua apua faebookin kautta. Mutta kaikkia ei sekään tavoittaisi nopeasti, mutta saattaisin kuitenkin yrittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.08.2010 - 23:49

Tuskin minulla kannettava on tuolla tien päällä kulkiessani eikä kotonakaan aina auki. Kännyyn minä luotan eniten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2010 - 09:53

Tuskin olisin netin päässä apua tarvitsevana, mutta todella kännykkä mukana aina joten soiton päässä olisi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2010 - 23:29

En varmaan naaman kautta,vaan potkisin tai hakkaisin harjan varrella naapurin seinään molemmille puolille,eiköhän apua tulisis ja kiirusti...