Joko olet poltellut kynttilöitä elokuun pimenevissä illoissa?

Itse kotiuduin tänään vasta illan jo hyvinkin hämärtyessä ja oitis laitoin parvekkeelle pariinkin lyhtyyn kynttilät. Nätisti valaisevat pimeää iltaa.

Avainsanat: kynttilät elokuun illassa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.08.2010 - 01:19

En vielä miuta huomenna on eräs merkkipaalu jolloin poltan kynttilää ja muistelen kuten hänen kanssaan mökillä valaissaan roihuilla koko portaikko ja laituri ja sitten yöuinnille nauttien säkkipimeässä olossa roihujen loisteessa

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.08.2010 - 01:20

Totta kai siinä vaiheesa kynttilät palaa...Heihäkuun loppuvaiheesa,,,paloi meillä ulkona kynttilät,kun oli entistä työporukkaa meillä vittämässä ihanaa kesäiltaa..puolenyn jäkeen keksin...että otetaan jalkakylvyt...jokaiselle jaoin 2 muovikassai...kyselin mitä nyt voisit niillä tehdä..tuli vaikka minkälaisia ehdotuksi...sitten sanoin naisille pistäkää 2 muovikassia sisäkkäin...niin ei ole mitään vaaraa olemassa..naiset tekivät työtä käskettyäni..jännitys nousi mitä nyt tapahtuu käskin laittamaan jalat valmiiksi muovipusseihin......Kannoin ämpärillisiä vettä...missä oli ihanaa jalkhoitoainetta,ja kaadoin nämä näihin pusseihin missä oli jalat valmiina ja piti liottaa 20 min....voi sitä huuttoo ja riemua...mistä olet tämän keksinyt...annoin pellavapyyhkeet jokaiselle..että sai jalat hyvin kuivattua...ja kun jalat olivat kuivat...Jalkojen rasvauaus sitten...oli eriväriä kynsilakkoja millä sai lakata kynnet..
Oli ihan mahtavan ihana ilta....Tulivat meille klo 15.....ja yöllä läksivät klo 2...Olihan siinä kyllä kaikki syömiset ja mukavat seurustelut välillä...
Tää on meidän jokavuotinen tarina...että kokoonumme..yksi on työelämässä toiset olemme eläkkeellä....Töissä ollessa teimme aina jonkun reissun.....aina tilistä laitoimme vanhaan ränsistyneeseen kattilaan...rahaa lystikassaan.....kyllä tuli monet lystit pidettyä...ja sama henki jatkuu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2010 - 05:59

En vielä, mutta hyvin pian aion laittaa tuikut kynttilälyhtyihin Onnelaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2010 - 07:54

Poltan kynttilöitä pitkin vuotta, olen oikein tuoksukynttiläfani ( Partylite)
eri ajoille omat tuoksut... nyt on banaaninlehti tuoksuna mulla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2010 - 10:27

Kyllä tuo mökkipiha on useasti "tuikutettuna" ja kynttilöiden valossa. Kohottavat sopivasti tunnelmaa. Kauniita ovat katsella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2010 - 11:26

Minä olen suoraan sanoen hyvin laiska polttamaan kynttilöitä, en nyt vielä ainakaan vie pervekeelle, kärräisivät minut hömppölään tuota pikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2010 - 16:47

En kesällä polta kynttilöitä vaikka aika pimeää onkin.On ne varoilla tuossa ollut jos sähköt lähtee tiehensä.Mutta olemme säköt saaneet pitää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.08.2010 - 23:18

On jo ehditty sytyttämään. Myös sähköiset tuikutkin ovat käytössä ulkoseinällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2010 - 02:23

Olipa hyvä kun muistutit. Tosiaankin kynttilän polton voisikin jo aloittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2010 - 19:48

Ei vielä kun on niin valoisaa ja lämmintä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 08:11

Ei meillä kesällä kynttilöitä poltella. Ne kuuluvat pimeämpään ja kylmenpään aikaan. Kesällä nautitaan luonnonvalosta.