Minä nyt kysyn , kotikaupunkini lentopelastus kenttää muutetaan ja nostetaan uuden sairaalan katolle ?

nyt se sijoituspaikka aiheuttaa vissiin melua uusille vuokrataloille, ja meille vanhojen hirsitalojen omistajille on jo aiheutunut vahinkoja talojen sokkeleille rakennusvaiheessa sitä uutta sairaalaa rakentaesa, kalliota räjäytettiin paljon, meillä on suojeltu talo , erityinen ja vanha, no nyt sokkeli on säröillä ja ulkolaudoitus haristaa ja 2 ikkunaa on säröllä, en vastusta ihmishengen pelastusta , vain onko oikein minun maksaa siitä aiheutuvat kulut kun taloni hajoaa Puman laskeuduttua 500 m päähän.

Lisätty: 11.08.2010 - 19:53

Tämä uusi paikka on kauempana mitä edellinen, vanha paikka oli suoraan ensiavun edessä, uusi paikka on n. 750 metriä kauempana ja 3 kerrosta ylempänä, potilas kuljetetaan monen tunnelin kautta hoidettavaksi, ambulanssi kyytikin on nopeampi sen jälkeen, ei ole siinä uudessa sairaalassa valmiuksia hoitaa potilaita yötäpäivää, ensiapu hoidetaan edelleenkin Kiinanmyllynkadun puolelta, matka vaan pidentyy, voi ainakin kehua että näitä helikopterikuljetuksia tarvitaan vaikka potilaat kuolevat pitkään matkaan siellä sairaalan sisällä.

Avainsanat: pelastus helikopterit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.08.2010 - 18:05

rakennustöiden aiheuttamista vahingoista varmaan saatte korvauksen (yleinen käytäntö)

meluhaittaa kopeteriliikenteestä varmasti syntyy, mutta en oikein jaksa uskoa että Puumakaan mitään rikkoo 500 m päästä laskeutumispaikasta .... (on vähän kokemuksia aiheesta)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.08.2010 - 18:37

Jonkinlaista meluahan siitä syntyy, ollessani Meilahden sairaalassa helikopterikenttä oli saman siiven puolella. Siitä kerrottin meille potilaille ja tarjottiin korviin yöksi tulppia, mutta ei se minua haitannut.
Kyllä se aika kova melu oli yön aikana kun oli hiljaisempaa, eihän sitä päivällä huomannutkaan muun melun seasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 19:22

eikö se edellinen kenttä aiheuttanut melua , joka oli siinä sairaalan edessä ... ainakin sairaiden puolesta tuo uusi paikka on parempi , saa heiti sit suoraan sisälle ja hoitoon .. no toivotaan , ettei tulis paljoa noita hälytyksiä , eikä sitten olis haittaa asukkaille ...elämä on yhden hyöty ja onni .. toisen haitta ja epäonni ...niinkuin nyt teidän ja tietty siellä suunnalla muidenkin asukkaiden ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 21:22

Rakennustyövauriot korvataan..
Mutta meluhaitalle ei voi mitään itse asun todella lähellä sairaalan helikopterikenttää, ei häiritse yö untani...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 23:24

Tuskin tyo Puma kovinkaan useasti käy.Itse asun kiitotien päässä jossa laskukiidossa on päivittäin usetia matkustaja ja rahtikoneita kattoa hipoan. Varmaankin vakuutus korvaa suojeltavan rakennuksen korjauskustannukset

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.08.2010 - 21:12

Ainahan siitä melusta joku kärsii, mutta johonkin sen kopterinkin on päästävä laskeutumaan.