Ruuasta puheenollen..mitähän ulkomaalaiset sanovat suomalaisesta ruuasta, noin yleensä?

Lisätty: 11.08.2010 - 18:13

Luin tänään, että ulkomaalaiset arvostavat suomalaista ruokaa hyvin paljon. Ainoa vika on kuulema sen kalleus.

Avainsanat: suomalainen ruoka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.08.2010 - 13:28

Ainakin kohteliaisuudesta tietysit kehuvat kaikkia meidän ruokia... en nyt muista jos erityisesti jotain suomalaista perinneruokaa olisin kellekään tarjonnut.
Tänä kesänä ei ole ulkomaalaisia vieraita käynyt, yleensä heitä käy kyllä joka vuosi. Kasvispitoista laitan kyllä eurooppalaisille koska ovat niihin tottuneet. Ja viinit on valittava erityisen huolella, etenkin ranskalaisille joita sukuun/perheeseen on eksynyt.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi. Luin todellakin, että pääasiassa ulkomaalaiset pitävät suomalaisesta ruuasta, mutta harmittelevat sen kalleutta. Emmehän mekään pidä kaikista ulkomaalaisista ruuista...tulee mieleeni eräs vaellus Itävallassa, kun monen tunnin patikoinnin jälkeen saavuimme maalaisravintolaan ja "herkuttelimme" joillain rasva-jauhomykysillä liharuuan lisänä...ulps..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.08.2010 - 17:26

kaitpa ne mielipiteet riippuvat aika paljon siitä miten paljon heidän oma ruokakulttuurinsa poikkeaa meikäläisestä ja miten/missä olosuhteissa ovat päässeet suomalaiseen ruokaan tutustumaan

Berluskonin mielipiteenhän me tunnemme ja se on yhtä vakuuttava kuin koko ukko sinänsä

ne muutamat mielipiteet joita itse olen saanut kuulla ulkolaisilta vierailtamme ovat varsin ylistäviä, mutta on muistetta kohteliaisuus (vieraskoreus) ja se että heitähän me hyysäämme kuin piispaa pappilassa

yksi ainakin on varmaa, useat ulkomaalaiset arvostavat puhtaita raaka-aineita joita voimme ihan arkiruokaankin käyttää ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 17:36

Minä olen valmistanut kalaruokia ja tarjonnut silliä eri muodoissa sekä Lapin juustoa lakkahillon kanssa, mautonta on ollut heidän mieleen, ja itse olen heille kylläkin ihmetellyt leivän suurta määrää ruokailussa, ei heillä ole niin paljon muuta syötävää yleensä, leipää vaan ja pieni klöntti lihaa tai kanaa sekä riisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 18:01

Minulla oli täällä meillä 2 ranskalaista syömässä koti ruokaa ,mitä syömme päivittäin yleisesti.He ihmetteli kun oli omat siikliperunat, olivat kovin pieniä ja maku erinomainen.Onko nämä teillä kasvatettuja.Sanoin että on ja luomuperunoita.Oli sipuli silliä ja uunilohta sienillä.Tuoresalaattia .Olivat ruuasta ilahtuneita.Keitin kahvit ja täytekakkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 19:24

Ainakin englantilaisperhe tykkäsi kovasti, kun mieheni kokkasi heille pihvi-illalliset valkosipuliperunoineen, salaatteineen ja jälkiruokineen. Eivät olleet kuulemma kotimaassaan saaneet koskaan yhtä maittavaa illallista.
Thaimaasta Suomeen muuttaneet siskokset eivät sen sijaan pidä juuri mistään suomalaisesta ruuasta, mikään ei kuulemma maistu millekään. Niinpä kummanskin thaimaalais-suomalaisissa perheessä syödään täysin thaimaalaisttain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 19:44

tarjosin kreikkalaiselle miehelle poronkäristystä kerta pottumuusin ja puolukkahilloa .. oli hän ihmeissään, et muut laitoivat sitä makeaa hilloa suolaisen ruan kanssa ...mutta ei jättänyt ruokaa syömäti tais tykätä ...yhdelle somallille tein mustikkapiirakka joskus kauan kauan sitten ja hän oli ihan ihmisseään , et mitä mustaapiirakkaa ... pikkuhiljaa oppi syömään ja vieläkin , kun poikkeaa käymään niin kysyy , et teenkö mustaapiirakkaa ... välillä jopa kerää ne mustikatkin metsäsätä ... olen myöskin tehnyt ulkomaalaisille ruokia ja ei kukaan ole tullut haukkummaankaan ..jotta mitä ilmeisimmin tykkäävät , paitsi , jos ei mennä tarjoamaan mämmiä ... sen ymmärän , sitä kun en itsekkään syö ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 20:00

En ole koskaan joutunut laittamaan ruokaa ulkomaalaisille....Luulen että kyllä varmaan pitäisivät kunnon Suomalaiseta ruuasta...ja ruisleivästä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 21:46

Olin Ravintola Haraldissa, ja siellä tarjoilija kertoi mitä ulkomaalaiset pitävät eräistä erikoisuuksista joita me olemme tottuneet syömään..
Mämmiä ne eivät maistamisen jälkeen suuhunsa pistä...
Ja Haraldin erikoisuus jälkiruoka on Tervajäätelö mustikalikööri kastikkeella, se on oikein minun lempparini heillä..
Oli eräs suuri Japanilainen seurue jotka tilasivat tämän jälkiruuan jokainen ja kerran maistettuaan jälkkärit jäivät siihen.
Kyllä kai meidän normi ruuat menee mutta nämä kaksi on niitä outoja joita eivät suuhunsa pistä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 22:24

jenkkisukulaisvieraat eivät kyllä mustastamakkarasta tykänneet.
muuten suomalainen kotiruoka näytti maistuvan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2010 - 13:16

En ole joutunut ateriaa tarjoamaan ulkomaisille vierailijoille, mutta uskoisin, että kohteliaita jos olisivat,
niin kotimainen tavallinen ruoka olisi kelpaavaa. Mämmihän se kuluu heitä naurattavan ja palisanterin mainitsema mustamakkara varsin arveluttavan ulkonäkönsä vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.08.2010 - 21:02

Ameriikkalaiset tykkäävät ainakin ihan mahottomasti täytetyistä letuista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2010 - 00:18

Vein kerran Ranskaan tuliaisiksi leipäjuustoa ja lakkahilloa sekä paketin poronpaistia,juuston lämmitin tilkassa kermaa,mutta kovin oli mautonta patonkimaan asukkaalle...poronpaistikin jäi syömättä,koska oli Petteri Punakuonoa.Eka ja vika kerta ruokatuliaisia!
Italialaiset ystävät kiitteli pastakastiketta ja sen nestettä.Aika rohkea veto mun tehdä pastakastiketta,mutta olin aika itsevarma "pastakokki":-)