Mikä kaupunki Suomessa? Sen mainoslause on mm. "Kaupunkielämää vuodesta 1442".?

Avainsanat: käsityöt murre

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.08.2010 - 09:24

raum o ain raum ...ol go gotonas san raumlainenki...muistelee .. :)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.08.2010 - 08:32

Raum o ain Raum .

Lähteet:
www.visitrauma.fi/index.php?...;task=view

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 08:38

Ihana Rauma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 10:50

Googlesta hakusanalla kaupunki vuonna 1442 putkahti Rauma esille. On kolmanneksi vanhin kaupunki Suomessa. Omasta muististani tiedän, että Rauma on kuuluisa pitsinnypläyksestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 11:40

Raumahan se, totta kai mä sen tiedän ku mulla on talo siel’ , siellä vanhalla puolella pari korttelia Kiturännistä sivuun …..

No totta puhuen en mä sitä taloa omista, en edes siinä asu, mutta nimi on sama vähän samaan tyyliin kuin sillä Sibeliuksellakin josta eilen haasteltiin ….

rajavartija.blogspot.com/200...otalo.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 12:03

Rauma se noin mainostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 12:45

Olisko tämä: www.visitrauma.fi/index.php?...;task=view
Vuonna 1442 huhtikuun 17. päivänä vahvisti Karl Knutsson, ritari, sinetillään Rauman porvareille oikeuden harjoittaa kauppaa

Kotipitäjäni taitaa olla vanhempi jokun kuukauden:
www.juva.fi/index.php?id=21
Juvan seurakunta perustettiin tammikuun 19. päivänä vuonna 1442 Turun piispan Maunu Tavastin ja 12 Juvalaisen miehen välillä Turussa tehdyn kirjallisen sopimuksen perusteella.
Siinä mainitaan ensimmäisen kerran juvalaisten miesten nimiä: tuomari Pietari Utriainen, nimismiehet Juhana Partanen ja Antti Auvinen sekä lautamiehet Paavo Antinpoika, Paavo Kiiskinen, Antti Toivanen, Lauri Hyvärinen, Hannu Uskinen ja Juhana Partanen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 15:44

Rauma, jonka läpi on todella usein ajettu vuosikausia Poriin mennessä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 20:08

Kaupunki missä en ole koskaan käynyt....Rauma..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2010 - 02:04

Raumahan se on.

Rauma (ruots. Raumo) on vuonna 1442 perustettu Suomen kaupunki eteläisessä Satakunnassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.08.2010 - 20:41

Siellä Rauman ihanassa vanhassa kaupungissa on tullut käytyä. Ja torilla myyjä haastoi selvää savonmurretta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2010 - 21:44

Minkähän Porilaisilla lapsilla on pitkät korvat?
Nostavat kuulemma synnytyslaitoksella korvista ylös kasvot kohden Raumaa.
Sanovat lapselle: Katsos tuolla päin on suurkaupunki Rauma.
Taitaa tuokin tarina mennä Raumalaisten Jaaritusten piikkiin.