Onko kenellä kuivat silmät. Miten se ilmenee?

Avainsanat: kuivat silmät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.08.2010 - 15:39

Kuivat silmät vuotavat helposti (mikä kuulostaa aika nurinkuriselta) ja vaivaan saa optikolta ostettua erittäin tehokkaita tippoja, esim. Optitears -merkkisiä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.08.2010 - 02:55

Kyllä minulla on kuivat silmät, olen jo niin vanha, että tässä on kuiva kärttyinen akka muutenkin.
Kuivasilmäisyys ilmenne aivan kuin olisi hiekka silmissä ja ihme kyllä silmät vuotavat vetta kovasti.
Käytän oftagel-nimisiä tippoja 5/vrk vuodessa ja Cloromysetin salvaa yöksi pitäs laittaa.
Noudata ohjeita hyvin, mutta kun vaiva aina helpottaa, kyllä ne tipat jäävät laatikkoon taas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2010 - 06:53

Äidilläni on ja auringonpaiste on todella pahasta, juuri kuin olisi hiekkaa silmissä..
Aina joutuu olemaan ulkona aurinkolasien kera..
Tippoja käyttää ja silmät ovat useinmiten kuin olisi paljon itkenyt..
Itselläni ei tuo vaivaa.

Lisätty: 10.08.2010 - 06:55

www.kuivatsilmat.net/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2010 - 12:00

Huomaan joskus kun silmät kuivuu. Ne on oudon tuntuiset ja täytyy kastella syljellä.Ei aina ole tuota tunnetta.En ole siis kuiva silmä , vielä jonkinverran luistoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2010 - 19:09

Joskus ovat olleet, ja kävin hakemassa apoteekista helpotusta. Joitan tippoja ostin, mutten nimeä enään muista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 10:03

Luulen että minulla on tämä oire.Koska tuuli saa veden valumaan solkenaan silmistä.ja muutkin ilmastolaitteet kaupoissa ynnä muissa kaupoissa.Mutta luulen tämän johtuvan osittain minun lääkityksestä, mitä joudun käyttämään.Silmätippoja en ole käyttänyt.Koska en jatkuvasti tästä kärsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.08.2010 - 12:49

Minulla on. Niitä kirveltää, näkö hämärtyy sekä esim. auton tuuletuspuhallin ja kirkas valo tekevät pahaa. Käytän silmätippoja jotka helpottavat tilannetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 19:49

En ole koskaan kärsinyt kuivista silmistä...että en osaa antaa neuvoa...muuta kuin silmätipat jotka kostuttavat silmät...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2010 - 00:52

Ilmenee kuivina silminä ts.hiekkaista oloa,kirvelyä.Nettisoite tulikin jo,siellä apuja.Koneellinen ilmastointi aiheuttaa usein silmien kuivumista,tuuletin yms.