Missä mitattiin elokuun lämpöennätys, millainen sää on tänään teillä. Myrskyääkö vai saatko nauttia vielä helteestä?

Avainsanat: säästä galluppia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.08.2010 - 18:36

Kaikkien aikojen elokuun lämpöennätys Suomessa mitattiin tänään Lahden Launeella 33.7. iltapäivällä.
Edellinen ennätys elokuulta v. 1912 Sulkavalla 33.2.
Mutta lämpöennätys voidaan vielä rikkoakin tässä kuussa.

Kyllä minäkin jo toivon, että helle helpottaisi, ei tahdo enään jaksaa olla, tekee niin veteläksi.
Ei ole myrskynnyt onneksi. Savun haju rajan takaa tuli hyvin voimakkaana tänne Keski-Suomeenkin.

Lähteet:
Yle uutiset/sää

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.08.2010 - 18:28

jaa että nautinnon puolellako pitäisi olla helle vieläkin, kyllä jo riittäisi minulle,
tavallinen suvinen sää olisi paljon lystinpää.
vettä nakkeli äsken kun Fiinan kanssa kieli roikuksissa talsin puistossa, ja kaukainen ukkosenjyrinäkin Fiinaa pelotti.
+27C tähänaikaan vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 19:31

Kyllä tämä on epätavallista, lämmintä kesää.Minä vielä jaksan tämän lämmön, mutta kuinkas muut.Sairaat ja vanhukset.
Meillä täällä oli Kanta- Häme 32+Ihan hiostavaa .Välillä aurinko porotti,pumpulipilvee,harsoa ja aurinkoa.Ei ukkostanut tai satanut.
Uimassa olin järvellä ja vesi oli viileämpää kuin aikaisemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2010 - 08:37

Lahdessahan tuo oli...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.08.2010 - 21:41

Tähän päivään mennessä täällä Etelä-Savon puolella mittari nousi 39 asteeseenkin sunnuntaina. (Virallisesta en tiedä tuon Lahden jälkeen.)
Oli oikein mukavan kuuma ilma - venäläiset savut tekivät vain ilman harmaaksi.