Vuokraatko koskaan autoa lomallasi ja kiertelet sillä seutua katselemassa, vai liikutko aina jalan?

Haitat ja plussat, kertokaas kokemuksianne.

Avainsanat: auton vuokraus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.08.2010 - 18:58

Olen ollut ulkomailla vain ns. ryhnämatkoilla, jolloin bussimme on vienyt meitä eri kohteisiin.
Hyvin mykkiä ihmisiä vietiin Tanskassa oluttehtaalle ja siellä sai juoda määrätyn ajan kaljaa kuinka paljon maha veti ja sielu sieti. Kyllä kielen kannat irtosi paluumatkalla. Tämä oli vuonna 1966. Se oli silloin se.

Lähteet:
oma kokemus

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.08.2010 - 18:25

pelkkää plussaa olen kokenut autonvuokrauksesta ulkomailla ( ja kotimaassakin).
pieni näppärä vähäruokainen ollut käytössä ja edulliset hinnat. paikanpäällä vuokraan auton, en etukäteen netin kautta.
aina sujunut hommat hyvin vuokraamon kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 21:01

Olen käyttänyt taksia..kun on tutustunnu paikkoihin..meitä on ollut useampi henkilö mukana..sovittu kyydin hinta ennen lähtöä...On ollut ihan edullista sillätavalla..ja nähnyt nähtävyydet...
Ja noilla retkillä olen ollut mukana..mitä matkatoimisto järjestää.

Lisätty: 07.08.2010 - 21:04

Ihan linja-autollakin olen liikunut..kun on paikat tulleet tutuiksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 21:07

Olen työni puolesta tutustunut aika hyvin Suomeen, joten se ei enää omalla autolla ajelemalla kiinnosta. Ulkomailla lomaillessani palkkaan aina taxin ajoon koko päiväksi. Toimii ainakin välimeren-ja afrikan rannikon maissa, eikä ole kallista.

Mies oli automatkalla Pohjanmaalla. Auto pysähtyi äkkiä pellon laitaan. Mies alkoi tutkia, missä vika oli. Pian hän kuuli jonkun sanovan:
- Tuo liittyy jotenkin sytytystulppiin.
Mies kääntyi ja näki vain hevosen. Hän arveli kuullensa omiaan ja jatkoi moottorin tutkimista. Silloin sama ääni sanoi:
- Tulpissa on jotain vikaa.
Mies hätkähti, sillä puhuja oli sittenkin hevonen. Hän juoksi lähimpään maataloon ja sanoi järkyttyneellä äänellä:
- Hevonen puhui minulle.
- Mitä se sanoi? kysyi isäntä.
- Se sanoi, että autoni sytytystulpissa on jotain vikaa.
- Älkää siitä välittäkö. Ei se mitään autoista tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 21:07

hyvin monessa maassa kaikista paras konsti on tehdä diili taksikuskin kanssa, esimerkiksi Panamassa vuokrasin taksin viikoksi (kuljettajineen) samaan hintaan kuin olisin saanut Hertziltä vähän pienemmän auton ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2010 - 05:22

USAssa auto on välttämätön jos et vain vietä muutamaa päivää jossakin "Nykissä". Viimeksikin Floridassa ajoin n.1800km (n.1200mile), empä ymmärrä millä niin paljon olisi voinut kierrellä kun näkyi vain koulubusseja liikenteessä. Bangkokissa en viitsi itse lähteä ajamaan on liikenne sitä luokkaa ja taksit niipal halpoja.

Suomessa ne taas on hinnoiteltu minun ulottumattomiin, täällä vielä pääsee linjuriautolla jos ei ole kauhea kiire.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2010 - 08:30

Jalan, busseilla ja takseilla tulee kuljettua..
Jalkaisin tulee lähiympäristä kuljettua ina (paitsi varmaan elokuun lopulla olevalla matkalla)
busseilla menemme yleensä lähikaupunkeja katsomaan..
taksi taas kun ollaan kävelty riittävästi ja halutaan nopeammin hotelliin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2010 - 14:52

En vuokraa autoa ulkomailla. Olen kova kävelemään ja käytän myös busseja, taxeja, metroa ja junaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 08:37

Taxia käytän mieluiten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 09:11

Ulkomailla vuokrataan aina auto, poikkeuksena kaupungit jos ei lähdetä asemapaikan ulkopuolelle.
Kävellen ei satoja kilometrejä taiteta noin vaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 12:52

Yleensä tulee se auto vuokrattua, saa siten omaan tahtiin katsella paikkoja ja hurauttaa sinne, minne tahtoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 19:15

Kylä taksi on kätevn ja useassa paikassa eduinen sekä tuntee paikat ja kun vuokraa pidemmäksi aikaa niia aamulla noutaa ja illala tuo takaisin. Voi rauhassa nauttia maisemista eikä keskittyä siihen autoiluun

Lisätty: 10.08.2010 - 02:57

Ja kävellen kauas on pitkä matka, Tosin lähitienoot jalan

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.08.2010 - 21:00

Parilla reissulla on vuokrattu ja plussaa on ollut että paljon enemmän on reissullaan nähnyt. Miinuksena voisi sanoa että paikallisiin liikenteisiin totuttautuminen on ollut ajoittain hankalaa. Tahtoo härmänmies jäädä siellä helposti jalkoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2010 - 09:07

Italiassa olemme vuokranneet auton useitakin kertoja. Sillä olemme sitten kierrelleet ihan innostuksemme mukaan paikasta toiseen, asuneet leirintäalueen teltoissa, hopstelleissa ja hotelleissa, missä kulloinkin. Autoilu tutustuttaa toisenlaiseen maahaan, ei ole ihan pelkkä turisti, kun voi kierrellä ostoskeskuksissa ruokaostoksilla ja yöpyä aivan sattumanvaraisissa paikoissa. Suosittelen