Millaisia kokemuksia napsulaisilla on soluasunnoista?

Pitäisi päättää kulkeeko kouluun toiselta paikkakunnalta vai hankkisiko soluasunnon. Yhteen soluasuntoon tulisi yhteensä 23 asukasta ja kaikilla oma lukollinen huone, muut tilat yhteisiä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.08.2010 - 00:22

puoli vuotta asustelin Tampereella Domuksessa solussa, siinä elämänvaiheessa ihan ok ratkaisu ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.08.2010 - 00:43

Meitä oli Tampereella 2/huone ja muut tilat yhteisiä. 3 vuotta ja ja hyvä kämppis niin oli edullisin vaihtoehto kun kotiin oli 200km. Kokemukset ihan hyvät joten kannattaa harkita sitäkin vaihtoehtoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 05:17

Ihan hyvälle kuulostaa, kun sinulle tulisi oma lukollinen huone.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 08:43

Meidän lapsilla koulutus ajalla oli soluasuntoakin. Tykkäsivät. Oli kavereita lähellä.Oma yksityisyys kannattaa silti säilyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 10:40

Tuo kuullostaa ihan hyvältä kun on tuo oma lukollinen huone, silloin kun tyttäreni opiskeli ja asui soluasunnossa oli 1 huono puoli..
ruuat olivat samoissa kaapeissa ja ne eivät kyllä pysyneet vaan hävisivät toisten suihin, se olisi vielä parempi että jokaisella olisi oma jääkaappi lukollisessa huoneessaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 11:09

Minun kokemukseni soluasunnosta ovat pääasiallisesti positiiviset. Asuin opiskeluaikoinani lähes samanlaisessa soluasunnossa kuin mitä sinulle tarjolla oleva tulisi olemaan. Erona oli vain se, että siellä huoneet jaettiin yhden opiskelijatoverin kanssa kahtia. Meitä asui siis kaksi samassa lukittavassa huoneessa. Muut tilat olivat yhteiskäytössä. Tämä asumismuoto ei tuottanut koskaan ikävyyksiä varastelujen, rajujen tappeluiden ym. ei toivottavien ilmiöiden muodossa. Ainoa haittapuoli tässä soluasumisessa oli se, että silloin tällöin maidot ja muut ruuat tahtoivat kadota mystisesti eikä pesutuvan kuivausnaruilla ollut aina riitävästi tilaa omille pyykeille. Tiivis asuminen kaveriden kanssa loi hyviä ihmissuhteita ja lisäsi sosiaalisa taitoja. Yksinäisyydestä ei tarvinnut koskaan kärsiä. Aina oli joku jonka kanssa jutella ja jolta kysyä apua pulmatilanteissa. Opiskeluaika kului soluasunnossa todella nopeasti. Uskallankin suositella sitä sinullekkin juuri näiden syiden vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 15:12

Jos pystyy itseltäänkin jotakin vaatimaan ja sopeutumaan hyvin , niin oiva ratkaisu. En näe sitä huonona
asumismuotona ollenkaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 17:28

Ruotsissa opiskellessani asuin solussa eli se oli tavallinen kerrostaloasunto
4 h ja keittiö plus kylppäri. Oli ok silloin, opiskelijoita oli eri maista eli ruotsalainen, norjalainen, tanskalainen plus minä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 18:54

Tyttäremme oli alkamassa opiskelunsa Orimattilassa. Piti nopeasti hakea asuntoa. Saimme jonkunlaisen soluasunnon osoitteen. Kävimme tutkimassa tilanteen. Vastassa oli ensin nuori nainen, jolla oli lävistyksiä koko kasvojen alueella sekä vihreäksi värjätty tukka mikä sojotti suoraan ylöspäin.
Oli sekaista ja likaista. Koirankakkaa lattialla. Ei jääty sen enempää tutkailemaan soluratkaisua.Marssimme paikalliseen pankkiin ja sieltä asunnonvälittäjältä saimme mukavan yksiön vuokratuksi. Kolmeksi vuodeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2010 - 19:56

Ei ole kokemusta soluasunnoista...voi hyvällä tuuurilla olla ihan mukava...riippuu kavereista...Olisihan sinulla siellä lukurauha...mikä todella hyvä asia..Onhan se edullista asumista..Kannattaa harkita..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 14:48

Opiskeluaikana asuin kahdenlaisessa solussa eli toisessa oli kolme yhden hengen huonetta + yhteiset keittiö- ja pesutilat. Toinen oli sellainen, jossa viisi kahden hengen huonetta + yhteistilat. molemmissa viihdyin, kun oli niin kivat kämppikset. Toki toi ensin mainittu vaihtoehto oli paljon rauhallisempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.08.2010 - 20:52

Jos omaa sosiaalisen ja kärsivällisen luonteen, niin hyvä ratkaisu.