Aamusumua Pohjois-Savossa, mutta aurinko kurkistaa jo. Mitä puuhaat tänään?

Eilen keräsin mustia viinimarjoja sekä mehustin ensimmäisen satsin. Tänään vuorossa punaherukka-vadelmahillon keittäminen. Näyttää tulevan lämmin päivä. Oikein rattoisaa perjantaita kaikille.

Lisätty: 06.08.2010 - 12:20

Jep, jep. Kanttarelleja kannattaa kerätä missä niitä lieneekään, mutta ampiaisten kouriminen voi olla vaarallista. Toivottavasti Valperin handu paranee. Jos jomottaa kovasti niin pistä käsi tosi kylmään veteen ja anna hautua....koeteltu konsti sekin.

Avainsanat: perjantai puuhat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.08.2010 - 09:48

mukavasti , ja uusia kokemuksia antaen

aamukahvia terassilla juodessa tuli todistettua että refleksit ovat tallella ja käsi käypi vielä vikkelään,

siinä lehteä selaillessa ympärillä pörräävä kärpänen alkoi häiritä ja niinpä puoli huolimattomasti nappasin sen vasurilla lennosta ... hienoa muuten paitsi että se kärpänen olikin ampiainen ja nyt mulla on ampiaisen pistos keskellä kämmentä, kokemus sekin ...

Kysyjän kommentti

Toivottavasti refleksit pelaavat edelleen, mutta ei ampiaisten kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.08.2010 - 08:32

Aurinko paistaa kristallisessa maisemassa.Lämmintä on tulossa, sanoovat itään 34+viikonloppuna.
Kivaa kun on lämmin mutta nuo kaameat myrskyt saisi olla pois.Kuinkahan monta taloa, loppujen lopuksi polttanut.
Mulla edessäpäin marjojen poiminta.Niitä on isojapensaita 20.Siitä saa valutella mehuja hyllyyn.Padassa keittelen pullot.Aika siinä kuluu hyvin.Äsken katselin kun varis oli hätää kärsimässä.Varpushaukka kokoajan kintereillä.Se oli varmaan sen menoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2010 - 09:25

Heräillyt kauniiseen päivään, syönyt kiltisti Markus-sedän puuron. Paikallislehden luku tärkeä homma myös.
Nopea vilkaisu napsuun ja sitten lähden lenkkarien ostoon.
Iltapäivällä menen 1-ja 2 vuotiasta Santeria ja Siiriä katsomaan..
Niin on tämän päivän huoneentaulu on kirjoitettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2010 - 09:28

Lomaa lopetellessa vähän siivousta, shoppailua ja ystävän luo kaffeelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2010 - 09:53

Kaunis päivä tulossa..

Taas puhelin kourassa, odotan teknikon soittoa jotta saisin tuon jalkatuen, soitin sinne eilen ja sain kuulla etten minä voi sitä kysellä vaan minun pitää kiltisti odottaa heidän yhteyden ottoaan..

No viikonloppu tulossa, ja tottakai SAUNAPÄIVÄhän tänään on..
Päätin ennen saunaa pistää keittiön siivouksen alle..
Ruoka pitää olla tänään sellaista jossa menee aikaa tehdä( en siis minä. mutta uuni joutuu koville).

Sitten vaan saunan jälkeen otetaan isännän kanssa ehtooksi, rauhallisesti kotona..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2010 - 10:14

puurot on helttaan heitetty ja koht puolin broiskunkonttei kera riisin ja kasvisten uuniin jotta päivän ateriakin tulis popsittua , jos taas menis tuohon mettänreunaan kanttarelli apajalle , vaikka ne ovat täältä mäestä kylläkin ihan piilossa maan uumeminissa ... mutta eipä tässä muuta kuin kultsia töistä oottelen sitten ja joskos saunomaan tv,tä ihan rauhaisaa oloa vain .. karviaisia oisin noukkinut mut olivat vielä niin raakoja , ettei niistä saa tehtyä viel'ä mitään .. vattuja on pakastettu ja nyt ovat nekin raakuleina mitä on jäljellä , mustatviinimarjat keitetty mehuksi ja hiloksi sekä mansikat hillottu ja pakastettu , jotta noidenkin puolesta voin vaan vähän laiskotella , niin nyt ainakin luulen , mutta saapi sit katsoa miten tää päivä täst menee illalla jo viisaampi tuokin suhteen ...:) ps. noit marja hommat tein kylläkin jo viimekuussa , en siis tänään .. en lainkas ole niin enrginen , et moisen homman oisin saanut täs aamus suitsait tehdyksi :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2010 - 20:38

Matkoilta kotiutunut, yritän sopeutua tähän normaali elämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2010 - 21:32

Aamusta heti työkeikka ja sitten keitin sosekeiton....ja vähän huilasin ,sitten läksin kuntosalille ja uimaan..Tyttären koiran kanssa lenkillä nyt illasta ja kasteluhommat ulkona...olisi pitänyt laskea vielä tynnyrit täyteen kaivosta vettä...mutta jätin sen homman huomiseksi..kun alkoi väsymys painamaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.08.2010 - 20:05

Niin etelämmässäkin Savossa. Samoin oli Itäisessäkin osassa. Etelän vieraita menin edeltäkäsin mökille odottamaan.