kuinka saan koirani olemaan haukkumatta,kun olen ulkona,tai muualla asioilla...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.08.2010 - 09:45

Eroahdistukseen, radio hiljaisesti päälle ( saapi koirasi kunnella)
Nyt kun tulee viikonloppu alahan opettaa koiraasi, mene ovesta ulos 5 minuutiksi ole oven takana ja kuullostele, ja siitä sitten aina lisäät pitempää aikaa ja palkitse halauksin. (mutta kerro aina mihin lähdet)

pistä joku oma vaatteesi sohvalle tai lattialle missä koirasi useimmin makaa..( jossa on sinun tuoksusi)
Puruluita jotta aika kuluisi nopeammin..
ja kero aina koirallesi minne menet, työhön kauppaan.. niin oppii ymmärtämään tuon sanan ja tietää että palaat takaisin..( vaikka kuullostaa hassulta, mutta usko pois tuo sana saa sen arvioimaan koska tulet)

Minulla itselläni nyt oleva koira on ollut vuoden Piki , sillä eroahdistus sellainen istuu eteisessä mörkönä ( äiti hylännyt) vaikka kuka olisi muu kotona paitsi minä.

Kysyjän kommentti

kiitos vain vastauksestasi ,kaikki on kokeiltu , ei auta. johtuu varmaan siitä ,kun isäntänsä kuoli 8 kuukautta sitten , koira suree.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.08.2010 - 07:30

Radio soimaan hiljaisella niin se jo usein auttaa.Koiruus ei reagoi sitten niin herkästi esim.ulkopuolisiin ääniin ja ala haukkumaan sen vuoksi.Ja kyllä ne yleensä tykkää hiljaisesta musiikista eikä puheohjelmatkaan pahaksi ole...;-)

Lähteet:
Oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2010 - 09:31

Varmaan koirakouluissa tai alan oppaissa annetaan tepsivät neuvot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2010 - 20:19

Radio on hyvä juttu. Minulla on ollut kolme koiraa. Opetin ne vähitellen jokaisen vuorollaan, palkkiolla, tietenkin.Laitoin tyhjään maitopurkkiin jotain namia, muutaman.Jätin koiran hetkeksi, sanoin : odota.Tulin pian takaisin.Jos koira oli hiljaa, olin yli-iloinen.Leikin sen kanssa ja hassuttelin.
Sitten vähitellen sanoin aina sanat: Äiti menee töihin.Odota täällä
Kauppa-sanan ne oppivat nopeasti. Oli kai mukavaa yhdessä tutkia sitten kauppakassia.Saattoi joskus löytyä pieni palkkio.Viljapuruluu.
Aktiivipallo on ollut myös hyvä ajankulu.Sekä tietenkin kissa. Meillä on ollut aina koiran kaverina kissa.Niillä oli paljon mukavia yhteisiä leikkejä.
Haukkumista tapahtui vain, jos ovikello soi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2010 - 20:45

Meillä on aikoinaan ollut tämä ongelma, ja sitruunapanta pelasti tilanteen. Näitä voit kysellä paikallisesta eläinkaupasta tai vaikka tilata suoraan netistä. Pannan löydät nimellä sitruunapanta tai haukunestopanta.

Sitruunapantaa käytetään yleensä hakkumisen vähentämiseen / poistamiseen koiralta. Yleisimmin haukunestopantoja käytetään kun koira jää yksin kotiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 08:56

Toiset haukkuu toiset ei .Mun äidillä on ollut molempia koiria.Nyt sellainen että ei ole koskaan kuullut sen haukkuvan.Vaikka on jo 11v.tta Välillä haluaisi sen haukkuvan,.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 16:28

Niinkuin Justus edellä jo kertoi. Eräs tapa on todellakin laittaa koiralle sitruunapanta. Heti kun se meinaa haukkua, se saa sitruunasuihkun, niinpä oppii pitämään kuononsa kiinni. Puruluukin tai kiva koiranlelu auttaa asiaan kun sillä on tekemistä, niin ei hauku.

Blondi menee kaupan kassalle pidellen pientä koiraa ja osoittaa kilpeä, jossa lukee: "Liukuportaissa on pidettävä koira sylissä", ja valittaa huonoa koirien määrää kaupassa myyjälle: "Minulla meni tunti ennen kuin löysin tämän koiran!"

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.08.2010 - 20:03

Kouluttamalla - aikaa kenties siinä menee, mutta hiljaisuus on paras palkinto sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2010 - 14:43

Sa sille lähteissäs että ny oot kuule ihan hiljaa sitte...