Milloin ja missä olet viimeksi yöpynyt erämaakämpässä? Vai oletko koskaan?

Lisätty: 05.08.2010 - 17:26

Yöpymispaikat alkavat osittain selkiintyä ja olen todella täpinöissäni Lapin reissun suhteen. Pari ekaa yötä turvallisesti Saariselän tunturihotellissa. Sen jälkeen Sotajoen kämpälle kahdeksi yöksi. Siellä pitäisi olla huikeat maisemat, puroissa kultaa...siis hengettömiä ainakin ja vanhojen kultamiesten historian havinaa. Ei ole vielä selvillä kummitteleeko siinä kämpässä, mutta sittenhän sen näkee ja kokee....Lemmenjoellakin mahdollisesti yöpyminen Pellisen kämpässä....jee, jee huikea reissu edessä, kun vaan tämä kolme viikkoa nyt kuluisi äkkiä ja Lapissa kelit korjaantuisivat. Sateistahan siellä on ollut.

Lisätty: 05.08.2010 - 17:30

www.villipohjola.fi/item.asp...p;Item=237
www.luontoon.fi/page.asp?Sec...;Item=3718

Tuolla Morgamojallahan sitä viime syksynä muuten vaskattiin, pienellä purolla.

Avainsanat: vaellus kämppä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.08.2010 - 11:53

Pitkästä vaelluksesta autiotupayöpymisineen on jo aikaa; mutta nukun joka kesä yön tai pari turvekammissa reilun neljän kilometrin päässä kotoa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.08.2010 - 10:59

siitäpä jo aikaa on, Lapissa taannoin,
oli katto päänpäällä, tulisija ja viereisessä purossa kalaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 11:08

Kyllä mummeli on erämaakämpässä Sallassa ollut vuonna 1963. Muistan, että oli paljon lunta, kämppä oli edeltä lämmitetty, olin silloin nuori ja nätti.
Menin tapaamaan "sulhaskokelastani". Kaksi vuorokautta siellä viivähti..
En muista enään mitä se erämaakämppä merkitsi, juttu ei meidän välillä edennyt kuin siihen ystävyyteeen, joka säilyi hänen poismenoonsa asti. Oli ainut ja viimeinen kerta varmaankin, vain mummelista ei ole jäljellä kun nätteys, nuoruus taisi jäädä Lapin hangille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 11:11

Autioilla luodoilla teltassa siloin tällöin. Trangia kuuluu myös mukaan.
Vähempi tulee vaelleltua ilman venettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 11:36

kertaalleen olen yöpynyt erämaakämpässäkin, paikka jo päässyt unohtumaan, mutta Hetasta lähdettiin liikenteeseen ...

enimmäkseen ne 'autio-yöpymiset' ovat tapahtuneet näissä maisemissa ...

valperi.blogspot.com/2010/06...autio.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 11:59

voiskos tuota meitin edelistä tupa-autoa sanoa liikuvaksi erämaakampäksi , se kun jätettiin jos jonekkin erälammen rantaan ja lähdettiin samoilemaan , mutta ei nyt niinkään tuntureissa vaan metsähalituksen maisemissa ... kyllä niistäkin löytyy upeita maisemia ja paikkoja , eikä ole ruuhkaa niissä paikoissa ... no marianne ei ihan tälläistä tarkoittanut , mut yx vaihtoehto on tuokin :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 12:36

70 luvulla olen ollut ja sitä muisti melko hatara...
Vaikka kuinka miettisi, tuo oli ainakin talvella olin Pappani ja serkkuni kanssa hiihtoretkellä lapissa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 14:39

Ei koskaan, ei ole minun juttuni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 16:23

En ole yöpynyt koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 18:16

En koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 20:44

Ei ole kokemusta yöpymisestä erämaakämpässä..Olisi kyllä varmaan kiva kokemus..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 21:45

Ei ole miullakaan kokemusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2010 - 13:26

Ei erämaakämpässä, mutta nuorena poikana tuli 60-luvulla pers'aukisena liftattua Köpikseen ja yövyttyä Citykanin tavoin Tukholman Djurgårdenin puistossa pensaan ja muovin alla, samoin Köpenhaminassa useampi yö ennen työpaikan saantia. Siitä se reissuelämä sitten alkoikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2010 - 16:34

Kuinka kukaan uskaltaa mennä vaeltamaan, kun on noita susia ja karhuja.Siellä sallassakin se marjastaja katosi .Eikä kukaan ole löytänyt .Sanoi että koira seuraa ,pelokkaana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.08.2010 - 19:18

En ole koskaan. Laavuilla tullut kyllä istuskeltua kalareissuilla ollessa.