Eteeni laahusti voipunut siili,hengittää nopeasti,annoin tai yritin antaa ensteksi vettä,söi muutaman kissanpipanan.Muuten nukkuu

avoimella soralla,suihkutin vettä sen päälle,sillä nyt ei luonnossakaan ole vettä ja painui rappujen alle,suojaan.Seuraamme tilannetta,onko muita vinkkejä...tiedän varsin hyvin,ei koskaan maitoa!!!!!Känninen naapuri antoi kerran pikkusiilille maitoa ja hetken päästä pienoinen oli ripulilla.

Lisätty: 02.08.2010 - 12:01

juu,niin tykkää,ei-känninen naapuri pistää pihan nurkkaan kaikki kalarippeet jollekin Simo-siilille,nimitämme yhteisellä nimellä niitä Simoiksi.Tsekkasin kaapit,mutta ei ollut purkkitonnikalaa.

Avainsanat: nestehukkainen siili

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.08.2010 - 12:14

ei muuta kuin ongelle ja kaikki sintit tälle ottopojallesi/tytöllesi, olet ottanut siitä nyt vastuun ...

(erään itämaisen filosofian mukaan kun pelastaa jonkun hengen joutuu vastaamaan pelastetun hyvinvoinnista lopun elämän ajan)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.08.2010 - 11:58

Antamasi ansiapu kuulostaa juuri oikealaiselta. Ne kissan kuivaraksut kannattaa varmaan liottaa veteen ja jos niissä kalanmakua niin aina parempi, sillä siilit tykkäävät kalasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2010 - 12:28

No nythän PateT hyvän ohjeen sait hyväntekeväisyydellesi, saat huolehria siitä pisempäänki, Valperin mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2010 - 12:59

Kissan ruoka niin kuiva kuin märkä käy, ja jos tulee ripulille ja sinulla sattuu olemaan kermaviiliä..
Pähkinät ovat myös niiden herkkua... ja juohan nuo vettä lammikoista mitä löytävät..
Eläintenhoitajana on noita tullut ruokittua.. Turun kaupugin eläinhoitolassa..vuosia sitten Anja Eerikäisen opissa aluksi ja sitten nykyisen Heidinkin aikana...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2010 - 20:57

Siilit syövät mielellään kissan nappuloita. On kokemusta. Meillä on ollut jo aika kauan tontin reunamilla juoma-astia, joka puhdistetaam päivittäin ja vaihdetaan raikasta vettä. Isot linnutkin käyvät juomassa. Siilin ruoka-astia on myös tuolla metsän reunassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2010 - 21:58

Toivotaan, että pieni ystäväsi elpyy.

Meillä alapihalla siili mennä sipsutteli ja harakanpoikanen yritti nokkia.. nokkaisi ilmeisesti sopivasti piikkiin ja ei enää osoittanyu kiinostuksen merkkejä... Näytelmäään olisi sopinut sellainen sarjakuvamusiikki..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2010 - 22:19

Kissan ruuat on hyviä siilille.Vesi on tärkeetä näin kuumalla. Eivät sitä helposti löydä.Itse annan omille kissoille vanhanajan paksua kermaa ja siilikin sitä latkii. Enkä ole huomannut ripulia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 07:42

Hyvä kun on vielä huolehtivia ihmisiä, ite oon laittanu kauraryynejä veteen, jolloin siili saa ryynien lisäksi myös vettä:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.08.2010 - 11:35

Laitan tähän ihan yleisohjeen siilien hoidosta:
www.lemmikkisiilit.net/euroh...idokki.htm

Lähteet:
google