Oletko pilvibongari?

Ostin miehelleni pilvibongarin käsikirjan ja nyt tulee itsekin tarkkailtua pilviä ihan eri tavoin kuin ennen.

Avainsanat: pilvibongaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.08.2010 - 11:47

En ole, mutta usein tulee otettua valokuvia pilvistä ovat joskus aivan hauskan näköisiä..
vielä en ole onnistunut ottamaan salamasta kuvaa sen kun sais ikuistettua...

Lisätty: 02.08.2010 - 11:51

ilmeisesti kuulun pilvibongariksi, vaikka en sitä tiennyt..

www.kolumbus.fi/ghazal/pilvi...ongaus.htm

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.08.2010 - 11:53

Semmoinen pilvibogari olen, että jos yksiskseni istun jossain ja katselen pilviä, muodotan niistä kuvioita kuin lapsena ennen. Voi niistä sai koko satumaailman kasaan.
Sen verran olen siinäkin tullut lapseksi jälleen, mutta onhan sekin askartelua aivoilleni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2010 - 12:53

vettenpäällä kulkijan elämäntapaan kuuluu taivaalle tähyily oleellisena osana, siinä ne tulee pilvet bongailtua ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2010 - 15:31

On ihanaa katsella pilviä
ja etsiä niistä kuvia
On pumpulin pehmeitä tähtiä
nalleja ja nasuja
pieniä tyttöjä
pieniä poikia
apilan lehtiä ja kukkia
Nurmella nukun,
haaveilen
miten pumpulipilvillä
pomppailen.

Rakastan pulleita kumpupilviä ja kunnioitan mustia ukkospilviä, mutta en osaa pilvistä säätä ennustaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2010 - 18:20

Ehdottomasti entisenä säämiehenä ulos mentyäni aina pää kääntyy vaistomaisesti taivaalle ja hienoa katsoa erilaisia yhdistelmiä kun taivas ei ole koskaan samanlainen ja purjelentäjän täytyy tuntee pilvet .Tästä riittäisi tarinaa lähes romaaniksi asti, mutta tiivistettynä näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2010 - 20:49

En ole pilvipongari..mutta usein ihailen taivaan pilviä..ja ihanaa aurigonlaskua..todella upeaa katseltavaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.08.2010 - 11:30

Sen verran olen bongari että jos silmiin osuu musta pilvi haen kuivat pyykit pois narulta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2010 - 21:47

En minä ole pilvibongari. Mutta teen kuten Idakin jos taivas tummuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 09:18

Eilen viimeksi. Taivas oli eteläisessä Suomessa jo aamusta alaken aika ihmeellisen näköinen. Nopeasti sen tajusi mist äon kyse eli ei ollut tavallista pilveä vaan Venäjän metsäpalojen "jälkikaikuja" joita tuli meille. Aurinko ei paistanut kerroksen läpi kunnolla koko päivänä. Voisi nuo Venäjän terveiset loppua pikkuhiljaa mutta eipä taida muutosta tulla.
Kreikassa bongailin kauniita poutapilviä joita näkyi ainakin yhtenä päivänä.
Myös lentokoneessa ihailen pilviä, mutta mikään varsinainen bongari en kait ole.