etsin elossa olevaa maailman korkeinta koiraa (vielä maaliskuussa eli). Mikähän rotu ja säkäkorkeus, sekä nimi jolla kutsun sitä?

Korkeudessa voi olla heittoja. On jo just saamani tiedon mukaan kuollut.

Avainsanat: maailman koira

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.08.2010 - 21:22

Tässä muutamia isokokoisia sessejä:

Bully kutta muistuttaa ulkonäöltään hieman mastiffia. Sen suuri paino johtuu massiivisista luista ja lihaksista. Rodulla on ylimääräistä ihoa kehossaan, joka on helposti tunnistettavissa tiheän luunrakenteen alta. Bully kuttalla on suuret ja vahvat raajat, suoralinjainen keho ja vahvat leuat.
Paino Urokset n. 80–100 kg, nartut n. 75–90 kg
Säkäkorkeus Urokset n. 91,4–106,7 cm, nartut n. 76,2–91,4 cm.

Irlanninsusikoira (Irish Wolfhound) on suurikokoinen vinttikoira, jota on käytetty susien ja hirvieläinten metsästyksessä. Nykyään koiraa pidetään seurakoirana. Se on luonteeltaan hyvin lempeä ja rauhallinen.
Paino 40,5–80 kg
Säkäkorkeus uros vähintään 81 cm, nartut vähintään 71 cm.

Tosin olenhan minäkin iso, tässä minun mittani:
Pyreneittenmastiffi on valtavan kokoinen: Urosten vähimmäissäkä on 77 cm ja narttujen 72 cm. Rotu on todella voimakas ja lihaksikas. Aikuisen koiran paino on noin 50–70 kg:sta ylöspäin.

Tanskandogitkin ovat suuria, ainakin Gibson on päässyt ennätystenkirjaan.
Gibson on Tanskandoggi ja se on luokiteltu Guinessin ennätystenkirjassa maailman älykkäimmäksi koiraksi. Gibson ei ole mikään sylikoira. Seistessään takajaloillaan sen korkeus on yli 210 cm.

Kysyjän kommentti

Kiitos justus, kyllä minä tätä tanskandoggia hain.Oli korkeus 107 cm, mutta noihan vähän vaihtelee. Joku ilmoitti, että on kuollut, mutt mainitsinkin, että ainakin maaliskuussa oli elossa.
Ja nimikin täsmäsi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 03.08.2010 - 11:00

Harmi ettet ennättänyt löytää sitä ajoissa.