Milloin viimeksi olet matkannut kapearaiteisella höyryveturilla jossa vaunja.

Tänään minä ja mieheni Jokioisilta pinsiöön sieltä humppilaan ja samaareittiä takaisin.Oli kivat höyrykone festarit. Iloista kansaa.

Avainsanat: en kyllä ole nyt varma oliko pinsiö vaiko minkkiön asema.niin lyhyt muisti.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.07.2010 - 21:12

pari vuotta sitten viimeksi liikuin sillä pelillä (se toinen asema on muuten Minkiö eikä Pinsiö)

alunperin kartanon tavaroiden kuljetuksiin tarvittu rata kerkesi palvella myös muissa hommissa :

Radan merkitys kasvoi sotavuosina: Jokioisilla sijaitseva Ferraria Oy valmisti kaiken armeijan tarvitseman piikkilangan ja Finlayson Oy:n Forssan tehtaat puolestaan kaiken armeijan vaatekankaan; Jokioisten rautatie oli ainoa tapa kuljettaa niin raaka-aineet kuin valmis tuotantokin.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.07.2010 - 19:20

enpäs ole matkannut , kuin ihan tavalisella lättähatulla joskus kauan sitten turusta uuteenkaupunkiin ja takaisin ..vai olikohan se sittenkin naantaliin .. no muisti pettää , mutta jossain noista on tullut kuljettua lättähatulla .. hieman oli erillainen kyyti, kuin bendoliinossa ja vauhti ... sen ainakin muistan :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2010 - 20:12

Enpäs ole matkaillut tälläisella aarteella. Voin vain kuvitella että matkanne onnistui.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2010 - 21:57

empä ole matkustanut milloinkaan, joten paljon on uutta ja ihmeellistä vielä näkemättä.
Kyllä kesän aikana on Suomessa paljon monenlaista konetta ja härveliä esitteillä.
Jokaiselle siis jotakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 13:51

En koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 14:54

Tuosta Forssan läheltä oli jo 70-luvulla purettu kiskot pois. Ajeltiin autosuunnistus kisoissa minillä ratapohjaa.
Sen verran on tuntumaa kapearaiteisiin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 15:21

En ole koskaan matkannut noin hienosti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 21:38

Enpä ole matkannut noin, mutta yli 35 vuotta sitten on tullut lättähatulla matkattua...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.07.2010 - 00:33

En voi vastata viimeksi kun en ole milloinkaan moisessa hökötyksessä matkustanutkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2010 - 22:50

Ei ole Forssan ankkalammessa käyty uimassa eikä kappeeraiteisella matkustettu