Mitä asioita sana "helle" tuo mieleesi?

Minulle ainakin:

mansikka
iloinen polskinta

Avainsanat: helle

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.07.2010 - 08:15

se on se laulu,
läähätän ja läkähdyn.(noinkohan se oli)
monta Helle-nimistä tyttöä ja poikaa
iloisia kasvoja,uimahousuja

avoimia ikkunoita,suljettuja ikkunaverhoja
kesälomaa,kaukaisia maita
sääskiä, paarmoja
maton pesua meren rannalla

ukkosmyrskyjä, raekuuroja
lakoon mennyttä viljaa
maanviljelijän huolta

kesäilmoja ja talven pakkasia
ja paljon lämpöennätyksiä
muistoja, muistoja ja muistoja
ihania muistoja vuosien päähän

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.07.2010 - 19:36

Luhtakultasiipi (Lycaena helle) on sinisiipisten heimoon kuuluva pieni päiväperhonen

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Luhtakultasiipi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2010 - 20:02

läkähdyttävää kuumutta ei ole minun juttuni laisinkaan .... kyllä kesä on kiva , kun lämpöä ois siin 20 -22 + 28-30 ei sovo tälle kalkkilaivankapteenille , joka en tykkää löhötä auringossa ja noissa lämpötiloissa ei juuri jaksa muuta tehdäkkään , kuin olla varjossa ja mielummin tuulessa ... taikka sisällä viileässä ...näin on näppylät :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2010 - 20:09

Läähätystä, läkähdystä... hikeä, vettä, niukkapukeisuutta, iloisia ilmeitä...

ja sit tietysti Veikko Helle...... tai jokin sinne suuntaan... nimi, meinaan....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2010 - 22:12

Uintia, mansikkaa viinimarjoja,vadelmia.Huh hiki yllättää että läähättää.Hiki menee pitkin ihon pintaa.Kylmää suihkua.Väsyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2010 - 22:58

Tuskallisia, hikisiä tunteja työpaikalla veden valuessa pitkin selkää 8 tuntia kerrallaan. Auringon lämpöä kotipihalla, kukkien ja kasvien kastelua. Kiitollisuutta lämpimästä kesästä.
Etelänmaiden fiiliksiä koto-Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2010 - 23:44

Loputonta tyyntä, kuumaa ilmaa, huoletonta nakuilua, uimarantoja, lasten vesieikkejä,
kauniita saaria ja kallioita, tahattomia kaatumisia(pyörtymisiä), sydänkohtauksia, kylmiä juomia, ja olutta, sekä siideriä
vanhan kivikellarin viileyttä, vasta lypsettyä maitoa ja tietysti sitä ahomansikkaa ja
jäätelöä. Ja lopuksi voi jo pakkasen kaipuukin tulla mieleen.

Lähteet:
oma helteeni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2010 - 01:49

Nautitaan nyt varjossa kiroillaan talvella että hitto kun on kylmä ja taas sataa lunta.nyt on vesilämmintä että uimaan vaan ja tuulenhenki kuivatttaa. kotona ei tarvi pukeutua ollenkaan. kätevää vai mitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2010 - 02:35

Paitsi ihanan läkähdyttäva sää, se tuo mieleen myös vasemmistoliiton kansanedustajan Esko Helteen. Ja makeat mansikat....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2010 - 20:27

Tuskallista kuumuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 14:04

Aurinko, kesä, etelänmatkat, ihana lämpö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2010 - 21:24

Läähätän ja läkähdyn..
Kuumaa huumaa...
Ihon polttelua, siis tuli viikonlopulla iho punaiseksi mutta ei niin pahoin kuin aikaisemmin, muuttuu jossain vaiheessa rusketukseksi ei siis nahka lähde!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.07.2010 - 23:50

Paista päivä, helli helle.