Millä ruosteiset ruuvit irti mutterista?

Ulkovalosarjamme lampunvarjostimen ruuvit ovat ruostuneet ja syöpyneet kiinni mutteriin. Joka pitäisi saada irti vaihtaakseni palaneen lampun. Olen kokeillut CRC:tä, ei auta. Onko muita konsteja?

Lisätty: 20.07.2010 - 22:54

Kiitos ruokaöljyvinkistä, on tosin ekologinen mutta turhan kesy ruosteeseen.

Avainsanat: ruosteen poistoaine ulkovalosarja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.07.2010 - 21:59

täällä yksi toinen aine, Annitrol:
www.motonet.fi/motonet/tuott...t/602124/0
täälläkin joku ihmeaine:
www.fixus-turku.fi/www/fixus...ent7C6A4-4

en tosin ole kokeillut kumpaakaan, en tiedä toimivuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.07.2010 - 22:06

Miulla on ollut tuota aseöljyä teutoranttipurkissa, mutta äkkiseltään sanoisin, et käy hivauttamassa ruokaöljyä pullosta. Luulen, et irtoo silläkii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2010 - 22:25

Ruokaöljy on pätevä neuvo...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2010 - 00:24

Hyvillä työkaluilla ruuvi joko katkeaa tai avautuu.
Korvaisin entiset ruostumattomilla. Ne eivät aivan maltaita maksa, mutta säästävät hermoja seuraavalla kerralla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2010 - 07:52

Kyllä Crc:llä lähtee irti,mahdoitko malttaa odottaa vaikutusta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2010 - 08:26

Upota vuorokaudeksi petrooliin koko homma niin onpi ruosteet poissa.
Hätäisempi homma on antaa mutteriin kuumat hitsipillillä. Riippuu siitä onko koko mutteri näkyvissä?
Noilla sprey aineilla täytyy kanssa saada se aine valumaan pulttia pitkin mutterin sisään. Käsittely toistettava montakertaa, tunkeutuma läpiruostuneisiin juttuihin hidasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2010 - 17:43

Ruokaöljyä kun suihkautat ja annat hetken vaikuttaa, pitäisi alkaa muttereiden aueta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2010 - 22:02

Kyllä kuumentamista,ei milläänhiustenkuivaajalla, suosittelen.Lämpälaajenemonen auttaa jareässäkin mutteriss

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 08:48

Jos ei aukene täytyy jotain muuta keketa. Poikkasta ja poistaa sillei.Ei ne aina aukene oikein ruosteiset.Suihkauttele öljyä anna vaikuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 10:56

Porakoneella ruuvi puhki, uusi kunnollinen kaupasta !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2010 - 21:02

Öljyä kokeilisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.07.2010 - 22:34

On myös olemassa ihan omaa ainetta jota suihkutetaan ruostuneeseen kohteeseen ja annetaan vaikuttaa tovi, sitten irroitusyritys ja homman aloittaminen alusta ellei irronnut.