Jos haluaa kampaajaksi tai hierojaksi, mitä täytyisi opiskella?

Itse olen kiinnostunut juuri kampaajan,- hierojan, ja muun kosmetiikkaan liittyvään ammattiin, ja toivoisin jos teillä olisi linkkejä ym, jonnekkin missä kerrotaan mitä vaikkapa kampaajan työhön pitää opiskella ja kuinka kauan, ei tässä kiirrettä, ylä-asteella viellä kun olen mutta tulevaisuutta jo mietin. Onko opiskelu-aika pitkä? ja mihin Koulu aineisiin pitäisi panostaa enemmän (sis. mikä aine voisi liittyä ammatteihin..) Kiitokset kaikille vastaajille, jos niitä nyt tulee.

Avainsanat: tulevaisuus ura uravalinta linkki ammatti opiskelu opiskelu-aika ylä-aste koulu aine kampaaja kampaamo hieroja kosmetiikka kosmetologi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.07.2010 - 20:05

Juu yhteishakuun vaan pyrkimään, sieltä todella saat kaikki tarvittavat tiedot...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.07.2010 - 18:50

Koska olet vielä yläasteella,niin kannattaa ensi kevään yhteishaussa pyrkiä alan ammattikoulutukseen. Sitä kautta saat kunnollisen ja edullisen koulutuksen. Yksityisiä oppilaitoksiakin noille aloille on ,mutta esim. ammattikoulun käyneet kampaajat eivät tunnu arvostavan lyhyen yksityisen kurssin käynyttä kampaajaa ja tästä puolestaan voi olla vaikutusta aikanaan mm. työpaikkaa hakiessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2010 - 20:47

Joissakin ammattikouluissa on kampaaja linja,Täällä Lappeenrannassakin on sellainen.Toinen tie kampaajaksi on oppisopimus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2010 - 01:18

Ammattikoulusta löytyy kampaaja puoli, toinen vaihtoehto on yksityinen kampaajakoulu. Niitä on nykyisin aika paljonkin, Vaasasta ja pääkaupunkiseudulta löytyy useampiakin vaihtoehtoja. Tosin nämä ovat maksullisia kouluja, mutta opiskeluaika on huomattavasti lyhyempi ja työnpariin pääset heti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 12:47

Ammattikoulusta tulee kampaajia, hierojasat en tiedä, se on jokin lyhyempi kurssi varmaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.07.2010 - 20:08

Kansanopistotkin kouluttavat hierojiksi. En usko että sinne tarvitaan mitään erityisosaamista.