Hyvät helteistä tiistaiaamua napsuille, mikäli jaksatte netin ääreen raahautua.Onko helle aiheuttanut jo sairauksille hankaluuksia?

Minut jo veivät päivystykeeen eilen llalla sydänrytmit meni aivan sekaisin. On jo valmiksi sydäntauti.
Juon kyllä nestettä reipaasti, ja hiljakseen oleilen,mutta tein ehkä virheen menin mökillä saunaa iltapäivällä Tuuletin on suhisemassa vieressä.

Avainsanat: helteen vaikutus sairauksille.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.07.2010 - 08:51

Helteistä huomenta Pohjois-Savosta jossa mittari näytti heti aamutuimaan kolmeakymmentä astetta varjossa ja ilma on kosteaa, kuin ulkomailla konsanaan. Otahan iisisti Sirkka-Liisa ja lepäile. Juo paljon, mutta muista syödä myös ja suolaistakin pitää nauttia. Eilisen päivän hoivailin vanhuksia joille tämä helle on todellakin rasittavaa. Meiltä kuoli kolme mummukkaa ihan tässä parin viikon sisälle, mutta ei nyt helle ollut kyllä se kuolinsyy...tietenkin vaikutti heidän oloonsa tukalalla tavalla. Itsellä oli rytmihäiriöt eilisen päivän, kun jouduin ajamaan iltavuorossa ja hyppäämään aika lailla paikasta toiseen. Nyt jo helpottaa. Tässä vaan kevyitä kotitöitä ja lepoa. Yösi sitten duuniin. Viileä suihku helpottaa.

Kysyjän kommentti

Kiitos, parhaani mukaan olen ohjeita noudattanut.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.07.2010 - 08:21

Parin viikon helle ei varmaan mitään sairautta aiheuta eli ei puhkaise mitään tautia. Varmaan vanhukset , sydänsairauksia potevat eivät voi hyvin helteissä. Myöskin pienet lapset täytyisi pitää pois auringonpaahteesta.
Ensi viikolla pitäisi helpottaa, kertoi Seija Paasonen aamulla eli normaalia kesäsäätä , 20 ast. pintaan, on tulossa ensi viikoksi.
(sitten voikin jo pikkuhiljaa alkaa itkeminen siitä kun Suomessa on kylmää kesällä....).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 08:35

huomenta seinäjoelta! täällä vain +20C. aamulla aikaisin pirskahteli euronkokoisia vesipisaroita minuutin verran kun olin Fiinan kanssa lenkillä, vaan sekin jo virkisti.ja harmaalta näyttää vieläkin taivas.

saattaa kyllä tulla vaikka mitä vaivoja helteestä, vaikka olisi perustervekin henkilö.
kovassa kuumuudessa lämpöä poistuu elimistöstä vain höyrystyneen hien muodossa. runsas hientuotanto vaikeuttaa elimistön neste- ja suolatasapainon ylläpitoa.jos ei nauti nesteitä tarpeeksi, helle lisää äkillisten lämpösairauksien riskiä.

lähikaupasta kaappasin hart-sport ja isotonic urheilujuomajauhetta, niistä saa poweria hellepäivään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 11:33

Piipahdan tässä hetkeksi, ja menen tuonne maauimalaan uimaan ja ottaan tuota niin kutsuttua D vitamiinia.
Täytyy kyllä sanoa että tässä netin ääres kyl viihtyy paremin kun tuuletin puhkuu niskaan..
Eilen illalla oltiin pyöräilemässä ja se jos mikä oli mukavaa kun ilma oli lämmin ja pieni tuulen vire osui minuun. Mutta sen jälkeen kun pysähtyi huh mikä hiki tuli kasvoille..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 16:46

Kiitos kysymästä, ei ole valittamista ! Minulla ei onneksi ole sellaisia (eikä muitakaan) sairauksia, joita helle pahentaisi. Odottelen tässä illan viilentymistä, lähden sitten täältä Keski-Uudeltamaalta Hankoon ajelemaan. Odottelen vielä jonkin aikaa, jottei koirani aivan läkähdy autoon, sillä siinä ei ole ilmastointia. Hangossa pääsen sitten uimaan mereen, ehkä se kruunaa kaiken !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 23:49

Öitä Sirkkaliisa, toipumisia sinulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2010 - 14:24

Äläpä mene saunaan näin kovalla helteellä.Sauna on rasite muutenkin terveenkin sydämelle. Se kysyy kuntoa.Niin ihanaa kun onkin.Meidän pappa aikanaan oli kova saunomaan .Sitten kun sydän tuli kipeäksi ,sanottiin että sauna pois.Suihkuun sai mennä.Pappa oli kiukkuinen kun hyvä nautinto loppui.Mutta niin vaan tottui ja uskoi.
Itselläni ei vielä ainakaan ole ollut mit'ään muuta kun kuumaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.07.2010 - 00:24

Taatusti monelle on ollut erittäin rankkaa. Itse voin paremmin kuin koskaan. Minulle aurinko ja lämpö vaikuttaa suotuisasti terveyteen,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2010 - 17:14

Sydänvikaisille vähän rasittavaa aikaa.Pitää liikuskella hitaasti sekä oleilla varjossa ainoastaan.Juomista on kyllä kulunut paljon.