Onko lämpöennätyksiä rikottu teitin paikkakunnalla tänään/lähipäivinä?

Ite lähin perjantaina Hämeenlinnaan ja tänään tulin takasin, matkalla ylin lämpötila oli tulomatkalla Hyvinkään kohdalla auton ulkomittarin perusteella 35 astetta, huh, huh, onneks on ilmastointi autossa, muuten ois menny taju kankaalle...:)

Avainsanat: ilman lämpötila helle lämpöennätys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.07.2010 - 08:46

Tänä aamuna jo mittari näytti varjossa +30°...ilma on myös kosteaa ja olo juuri, kuin jossain ulkomailla. Tässä vaan koetetaan pärjäillä. Muistakaa juoda ja syödä suolaista myös.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.07.2010 - 19:04

Meidän mittarissa oli tänään 31 astetta ja on lämpöennätys moniin vuosiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2010 - 20:53

Meidän mittari hipoi 30 astetta kuumaa ja suihkustakaan ei mitään apua vaan päin vastoin..
Huomenna taidan sihdata itseni maauimalaan...
Helteet jatkuvat!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2010 - 21:00

Airiston reunalla 31 astetta. Onhan se ennätys, mutta onneksi on meri vieressä ja vettä altaassa.
Liekö lämmön ansiota kun eilen tarttui virveliin kuha, joka painoi 2,8 kg. Et sillai.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2010 - 22:02

täällä on vieläkin +25C Seinäjoella.
lattiatuuletin pyörii, mutta eipä juuri tehoa siitäkään ole.
huomenna täytyy mennä hakemaan tehokas tornituuletin lisäksi, jos vielä sattuisi jossain kaupassa olemaan.

Lisätty: 12.07.2010 - 12:09

kävin Junttilasta ( luetaan Anttila) hakemas tosimageen tornihärvelin, kyllä ny bloosaa.
täällä siitä tietoja:
www.obhnordica.fi/Default.as...uctID=2485

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2010 - 22:05

Mittarimme takapihalla näytti tänään klo. kahden aikaan 33,3. Se oli seutukuntamme lämpöennätys se enkä voi kuin toivoa että sitä ei enää rikottaisi täällä milloinkaan. Oli jo muo lukemat senverran tukalia joulupukkimaan kansalaisena kestää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2010 - 22:24

Lappeenrannassa on kamala helle nyt auringon laskiessa on +25 varjossa,mutta päivällä +33,nyt vielä lupaa enemmän,mitään en jaksa tehdä ,haluaisin,että taivas repeäisi ja tulis kunnolla vettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2010 - 22:32

Enhän minä ole kaukana hyvinkäästä-.Kanta-häme kivenheiton päässä ,täällä oli silloin kun katsoin 32+aivan ekan kerran.Tämähän on ihan mahtavaa. Mutta jotka eivät pääse viileeseen niin vaikeaa on. Toivottavasti antaavat mennä kerrostaloissa ihmisten vaikka kellariin jos haluuvat.Uuvuttavaa jos ei pysty nukkumaan.Musta tuntuu että alan tottua tähän.Itselläni löytyy kyllä kylmiäkin paikkoja kotioloissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 04:31

Auton anturit yleensä on edessä lähellä puskuria, joten auringon lämmittämä asfaltti lisää lukemaa monia asteita?
Meittin paikalliset sääennätykset: www.aijaa.com/v.php?i=6414676.jpg
"11.7-10 on tullut 31,3°C klo15.28"

Lisätty: 12.07.2010 - 17:33

Suomen kaikkien aikojen lämpöennätys 35,9 astetta mitattiin Turussa heinäkuussa 1914. HS

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 10:51

Eiköhän noita lämpöennätyksiä rikota jokaisella paikkakunnalla tänään. Aion olla varjossa niin paljon kuin mahdollista. Kuumuus ei minua häiritse, olen tavallaan jo tottunut siihen, mutta auringossa en aio olla, mitä nyt sitte väkisin tuota aitaa maalatessa joudun olemaan. Hattu päähän ja juotavaa koko ajan, eiköhän se siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 14:44

30 astetta näyttää paikallisen lehden etusivulla netissä...kuumaa, kuumaa...hottia, hottia... hiki-hiki...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 16:07

keskisessä suomessa "vain" 32...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 19:50

Tossa kaveri totes että piru ku on kuuma 30 varjossa johon totesin että mitäs sinne varjoon menet. Terveisiä mökiltä vitvoittavan 26 veden ääreltä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 00:43

31 oli tänään mittarissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 07:32

hyvä että pääsette siellä suomessakin +30 pakkasrajan yläpuolelle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 09:28

Eipä tuosta mittarista totuutta saanut esiin olin tuulessa järven rannassa varjossa, mutta 29°.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.07.2010 - 00:12

Taisinkin tuolla jo aiemmin vastata samantapaiseen kyssäriin. Toinen toistaan kuumemmiltahan nuo päivät ovat tuntuneet.