Onko vaarallista jos on hengittänyt bensiini höyryjä ja ollut kosketuksissa ajoittain 5 päivän ajan bensiinin ilman minkäänlaisia suojia

olen siis puhdistanu eri osia bensiinillä 5päivän ajan

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.07.2010 - 22:03

Höyry saattaa ärsyttää silmiä ja hengitysteitä. Liika-altistuminen aiheuttaa huumausta, pahoinvointia,
päänsärkyä ja lopulta narkoottisia vaikutuksia. Pitkäaikainen liika-altistuminen voi aiheuttaa syöpäsairauden
vaaraa (bentseeni). Nesteroiskeet ärsyttävät ihoa ja silmiä. Pitkäaikainen tai toistuva kosketus kuivattaa ja
ärsyttää ihoa. Nieltynä tuote ärsyttää ruuansulatuskanavaa. Niellyn tuotteen joutuminen keuhkoihin voi aiheuttaa
hengenvaarallisen kemiallisen keuhkotulehduksen.

Muut terveysvaikutuksiin liittyvät tiedot:
Bensiinin sisältämä bentseeni voi aiheuttaa ihmiselle syöpäsairauden vaaraa ja perimän muutoksia
Bensiinin sisältämä tolueeni voi olla sikiölle vaarallista . Bensiinin sisältämä n-heksaani voi
mahdollisesti heikentää hedelmällisyyttä

www.neste.fi/doc/ktt/13866_fin.pdf
www.greeni.fi/Bensiini.pdf

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.07.2010 - 22:06

Kyllä selityksesi oli liian "hatara" . Tekemisissä kyllä olen ollut VPK aktvistina.

Lähteet:
VPK - koulutus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2010 - 06:32

Ei ne mitkään tuollaiset höyryt voi terveellisiä olla.Mutta jos elämässä 5 päivää käsittelee jotain ainetta.En usko sen paljoakaan tekevä. Täytyy altistua vähän enemmän. Voisihan niitä suojaimia käyttää .Olemassa on vaikka mitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2010 - 10:41

Ei se niin vaarallista ole ja elämä on yleensä paljon vaarallisempaa vaikka liikenteessä...-70 luvulla nuoruudessani oli Lahdessa bensan,tinnerin yms.liuottimien imppaaminen muotia mutta onneksi jätin itse ne väliin!Suurta kohua nousi 4nuoren kuolema lahden autiotalossa v-70.Yksi tyttö ja kolme poikaa imppasi bensaa ja joku onneton heistä sytytti röökin ja....BUMM....Se oli jo vähän vaarallisempaa meininkiä ja muistan miten hiiltyneet koulukaverini kannettiin ruumisautoon ja ei heissä paljon kantamista enää ollut....

Lähteet:
Lahden kivistönmäki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 05:17

Ei ole tuollaiset höyryt terveellisiä. Otahan parin päivän putsaus tauko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 09:44

Hanki ihmeessä asianmukaiset suojaimet, jos tuota touhua aiot vielä jatkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 03:57

Joko lapset on tehty?
Pitkäaikainen liika-altistuminen voi aiheuttaa syöpäsairauden vaaraa (bentseeni) ja saattaa aiheuttaa
periytyviä perimävaurioita (bentseeni).

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.07.2010 - 00:07

Suojaimet olisivat olleet tuossa vaiheessa paikallaan. Mutta tuskin sinä nyt tuosta määrästä olet altistunut millekään kamalalle jutulle.