Kovin moni suomalainen matkustaa ulkomailla ilman matkavakuutusta. Oletko sinä yksi heistä?

Avainsanat: matkavakuutus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.07.2010 - 22:23

Ei tulisi mieleenkään lähteä ilman matkavakuutusta..jatkuva matkavakuutus voimassa..
Kyllä olisi yksi reissu tullut kalliiksi minulle,olisi mennyt pieni omaisuus..jos ei olisi ollut matkavakuutusta..Pieni hinta maksaa matkavakuutus...hyvä jos ei reissujen aikana tarvitse siihen turvautua..

Lisätty: 09.07.2010 - 22:45

Viis tavaroista jos vaikka menisivät...henki on paljon tärkeämi,jos jotakin sattuu..että on vakuutettuna..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.07.2010 - 22:29

matkavarusteeni on sen verran pieni että omavastuuosuus peittää sen .sairaus ja tapaturman varalta kyllä on vakuutus mutta ei tavaroiden.jos parikin matkaa menee ilman vahinkoja se kyllä panee miettimään kannattaako matkatavaroja vakuuttaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2010 - 23:18

Aina on ollut vakuutus voimassa, en uskaltaisi lähteä ilman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2010 - 23:19

Matkustajavakuutukseni astuu voimaan päästyäni 50 km kotoa, joten ei välttämättä tarvitse mennä edes ulkomaille.

Lisätty: 10.07.2010 - 08:48

Litin latia en ole saanut, mutta vakuutushinta nousee joka vuosi.
Näkyy lukevan, että tuovat kotimaan multiin jos sattuu matka katkeamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2010 - 01:55

vuosimatkavakuutus joka voimassa myös kotimaan matkoilla,
ja on kyllä itsensä takaisin maksanut monin kerroin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2010 - 11:09

En ikinä ilman matkavakuutusta, ja viime vuonna oli todella tarpeeseen kun nilkka muljahti Sisiliassa, tuli lääkäri Hotelliin ja sieltä Sairaalaan röntgeniin ja lääkkeet ja siteet...
Mitähän olisi lysti maksanut..
Olen siis kokenut matkalla miten olen kakkosluokan kansalainen kun oman maan väki pääsi aina Sairaalassa ensin ja sitten viimeisenä minä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2010 - 12:04

matkasairaus- ja tavaravakuutus voimassa jatkuvasti. on ollut tarpeen kun on sairasteltu matkoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2010 - 13:39

Ei tulis mieleenkään lähteä matkalle ilman vakuutuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2010 - 16:48

Pankkikortissani on aina voimassa oleva matkavakuutus. Älkää hyvät ihmiset lähtekö matkalle ilman vakuutusta. Minä meinasin kerran lähteä, mutta lentokentällä vaistoni käski mennä nopsaan tekemään vakuutuksen...ja kyllä kannatti. Sillä reissulla puhkesi umppari ja olin kuolla siihen vatsakalvontulehdukseen. Minut leikattiin yksityisklinikalla Fuengirolassa ja jouduin olemaan sen jälkeen siellä sairaalassa vielä 10 vrk ennen kuin sain lentoluvan ja uuden matkalipun. Minulla oli silloin kahden viikon matka Fuengirolaan, mutta olin siellä sitten kaikkiaan 25 pv. Jos ei olisi ollut sitä viime hetkellä tehtyä matkavakuutusta niin voitte vain arvailla paljonko reissu tutkimuksineen, leikkauksineen jne. olisi tullut maksamaan, huh, huh, huimaa vieläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 08:41

En todellakaan kuulu noihin tyhmiin, läpi vuoden voimassaoleva matkavakuutus on itsellä ja lisäksi työnantaja on vakuutttanut työmatkojen osalta. Onneksi mitään ei ole sattunut, ei laukkuja mennyt hukkateille, ei sairauksia. Kerran jouduimme peruuttamaan matkan (netistä ostettu) miehen lähiomaisen poismenon johdosta ja silloin oli vakuutus tarpeen eli saimme kaikki pois vakuutuksen kautta.
Muistan nyt että että kerran sairastuin itse ja vakuutus korvasi silloin sataprosenttisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 09:51

Tuutikki 100 Lähetin sinulle postia (Liittyen eri aiheeseen)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 13:12

Liitto on vakuuttanut, otan itse vain tavaravakuutuksen (vaikkei mulla mitään erityisen arvokasta olekaan)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 19:56

En todellakaan ole.Liiton vakuutus on niin pieni että vakuutusyhtiössä on vakuutus joka toimii aina myäs suomessakin ja lisäksi eurooppalainen sairaanhoitokortti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2010 - 23:26

Yleensä on vakuutus ollut ulkomailla käydessäni, mutta kotimaan matkailussa mennään ilman vakuutuksia. Tietenkin minulla on kaikenlaisia eri vakuutuksia, ja uskon että nämäkin korvaa jos vahinko sattuu tapahtumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.07.2010 - 23:47

En ole koskaan ollut enkä koskaan tule olemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2010 - 09:13

Vakuutus voimassa jatkuvasti.En uskaltaisi lähteä ilman, olen senverran huonotuurinen.
Tavarat ei ole juurikaan minkään arvoisia mutta henkikulta sitäkin kalliimpi ;)