Onko mukaasi lähtenyt salamatkustaja matkalaukussasi?

Avainsanat: salamatkustaja matkalaukku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 14.07.2010 - 23:10

Jos joku on matkaan tunkeutunutkin, niin kyllä ne pyykinpesukoneesta lähtevät vesien mukana paluumatkalle.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.07.2010 - 09:39

ei onneksi mitään isompaa .. jos talvella tulen ulkomailta niin jätän parvekkeelle pakkaseen matkalaukun ja kyllä ne elukat siellä sit kuolevat , jos laukkuun ovat jääneet ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 10:01

Olen nähnyt torakoita lämpimissä maissa, mutta hotellit ovat olleet sen verta korkeatasoisia ettei niissä ole ollut "salamatkustajia".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 10:02

Eipä ole, ainoa paikka oli Tanska, mistä torakoita olisi voinut tulla.
Niitä majoituspaikkamme kuhisi täynnä. meni aivan ruokahalukin siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 10:03

Kerran jouduimme viemään matkailuautossa koiramme Ruotsiin ja Norjaan, vaikka oli vesikauhuaika. Mutta kiltisti käyttäytyi hän tulleissa, joten pääsimme aina läpi, vaikka vähän jännittikin. Pienempiä tai suurempia salamatkustajia en ole havainnut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 10:54

onneksi ei ole lähtenyt mukaan,vaikka kosteissa ja otollisissa olosuhteissa olen ollut,lähietäisyydellä suurensuuria torakoita kadulla kävellyt vastaan :-O

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 11:30

Ei ainuttakaan salamatkustajaa ole mukanani ollut mennen tullen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 13:00

Ei ole mitään kanssamatkustajia ilmaantunut lisää, sen verran hyvissä hotelleissa asutaan ettei ole edes näkynyt mitään epämääräisiä eläimiä. Kerran ole torakan nähnyt Kreikassa, siitä on jo 20 vuotta aikaa.
Itäisessä naapurimassamme on torakoita ollut, työtoverit aikoinaan kertoivat tarinoita tietäen että jutu inhottavat. Siihen maahan en ole koskaan mennyt ja tuskin menenkään jos "tämä pää" säilyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 15:11

Eipä ole onneksi...

Viimeksi oli russakoita Kreikassa käydessäni jossain ravintolassa. Ja Virossa ravintelin lattialla juoksi hiiri....

Venäjällä kun tuntuu olevan kaikki niin huonosti, niin tuossa linkki:.

www.iltasanomat.fi/uutiset/u...id=1522361

» Мои тараканы всегда со мной « lukee teepparissani :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 15:36

eipä noita ainakaan silminnähtäviä ole havaittu, tosin silloin aktiivisimpaan juoksuaikaani kun kävin 'kuumissa' paikoissa kerran pari kuussa, ruokakunnan komentaja määräsi matkalaukkuani säitettävän terassilla, pakkanen hoitelee ne 'salamatkustajat' mitään myrkkyjä tehokkaammin

---

torakoita kun tässä nyt kauhistellaan niin voin sanoa kokemuksesta ettei se ole ilmansuunnasta eikä tähdistä kiinni, lämmin ja kostea riittää, kyllä niitä torakoita ilmaantuu siistimpiinkin paikkoihin (olen tavannut 'viidentähden' torakoitakin mm. Pariisissa ja Ateenassa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 16:26

minulla on muutaman kerran kun perillä purkaa matkalaukkua niin kotoa jäänyt laukkuun hyönteisiä syöviä pikku liskoja,ne huolehtii kotona puhtaan pidosta ,muurahaisista ja muista vastaavista,mutta hyvin ovat kotiintuneet aina uusiin maihin ja jääneet uuteen kotipaikkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 18:00

Mikään ei ole uskaltautunut laukkuni kyytiin miltään matkalta vaikka olen asunut eri tasoisissa hotelleissa. Talvella laitan varmuuden vuoksi laukut yöksi ulos tuulettumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 18:36

Ainoa ylimääräinen yllätys laukussani oli sinne ilmestynyt hieno hajuvesipullo.
Muuta selitystä ei oikein voi olla, kuin että ovat tullissa avanneet useita laukkuja ja sekoittaneet sisällön minun edukseni ja jonkun suunnattomaksi harmiksi.
On vähän huono omatunto, kun en tehnyt ilmoitusta. Oikean omistajan löytyminen ei kyllä olisi tainnut onnistua?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 20:59

Ei ehkä matkalaukussa mutta joskus takavuosina kun käytettiin upslaakeja (miten lie kirjoitetaan)niin Venäjältä tullessani löytyi lahkeeni käännöksestä ihka elävä pieni päästäinen!Jostain heinikosta jotenkin livahtanut sinne.Lähti sitten vipeltämään Lahden kaupungin yöelämään ja mietin silloin ymmärtääkö Suomalaiset lajitoverit Venäläisen päästäisen piipitystä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2010 - 10:31

Ei ole onneksi tarttunut salamatkustajia matkalaukkuun eikä vaatteisiin. Kun olin raskaana, naureskelimme että meilläpä onkin salamatkustaja mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 00:29

Ei ole kotia ylimääräisiä elukoita kulkeutunut.