KIITOS KAUNIS merkkipäiväämme muistaneille"napsukööriläisille"!Mistä sana:kööri?

Päivä oli mitä ihanin.
Kävimme toisen pariskunnan kanssa syömässä Tei-tuvassa Ikaalisissa.

Avainsanat: rubiinihääpäivä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.07.2010 - 09:27

Kultaa on siis seuraava tavoitteenne, valmentakaa toinen toisianne siihen, niin rima ylittyy sillä
lailla.Eii sen väliä vaikka rima välillä taipuu kunhan se ei kokonaan rapsahda poikki.
Jatkopäätös on varmaan kohdallanne tehty, ettei se veny kuin pelaajilla, miettiessä jatkanko ja milloin ilmoitan. Kultakorokkeella näen (jos näen) Teidät seuraavan kerran.
Se on toiveiden tynnyrin palikka.

Lisätty: 06.07.2010 - 09:31

Kööri, minusta leikkimielinenkin sanonta.
Sanon siellä oli semmoinen kööri, tarkoitan ei niin virallinen, vähän hauskuttavakin milestäni.

Kysyjän kommentti

Minusta kööri sopii napsuun.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.07.2010 - 07:34

Siitä on nyt hyvä jatkaa hankkimalla lisää hyviä vuosia.Ennen oli lauluköörejä.Etsin sanalle kööri merkitystä,mutta en löytänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 08:01

Kööri tarkoittaa sakkia, porukkaa tai muuten vaan väenpaljoutta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 08:04

Kööri on kuoro tai muu iso porukka. taitaapi olla ruotsinkielestä väännetty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 08:24

en nyt varma jokos teittii onnittelin, mutta nyt tulee oikein virtuaali onnenpotku rubiinihääpäiväänne ja lähjtee n-y-y-t ....onnee onnee onnee .....:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 08:49

Ollette onnenne ansainneet. Odotellaan loppuelämää, koska aiomme olla siellä mukana.
Sakki ruotsiksi on "gäng". Kyllä ensin väännettiin turun murteella "kängi" ja jengi. Ruosin kielen sa "kören" on kuoro, josta sitten murrettiin sana kööri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 10:09

kööri

ruotsi -> slangi -> yleisempään käyttöön

sakki, kuoro, porukka jengi (ruots kör)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 10:10

chorus-kuoro lat.
coro- kuoro ital.
coro- kuoro esp.
Chor- kuoro saks.
choeur-kuoro ransk.
chorus-kuoro engl.
kör- kuoro ruots.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 06:42

Napsukööri ja napsukaarti. Jokin slangi muoto, ruotsista polveutuva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.07.2010 - 22:30

Hienoa että päivänne oli onnistunut ja täydellinen. Tuo kööri - jonkinlainen ihmisjoukko se on.