Miksi istuminen on terveysriski?

Lisätty: 05.07.2010 - 22:42

Aineenvaihdunta kärsii totaalisesti paljosta istumisesta, joten nyt pylly ylös ja askeleita, mutta hei, ei jääkaapin suuntaan. Sitten voit taas hetkisen istahtaa.

Avainsanat: päivässä istuminen pitkä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.07.2010 - 18:30

erilaisia verenkiertohäiriöitä ja niistä seuraavia ongelmia on tiedossa sille joka päivät pääksytysten pyrstöllään kykkii ....

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.07.2010 - 17:08

Kyllä se on myös istumatyö kuin seisomatyö terveysriski...
Mutta jos saa tehdä molempia vuorotellen onkin parempi juttu... ettei sanoisi on jopa hyväksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 17:20

Kaikihan täälä on terveysriskiä.kävi mielessä.Onkohan verenkierron kannalta jotain, kun istuu paikallaan.Toiset tekee vallan istumatyötä.Ei siitä hirveesti puhuta.Joten empä taida tietää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 18:21

Pitkä istuminen, ainakin olen lukenut, että pitillä matkoilla pitäisi mm. kulkuneuvoissa välillä yrittä vaikka
kävellä. Tai muuten alaraajojen liikuttelua. Lisää lukemani mukaan veritulpan vaaraa.
Samahan se on vaikka missä istuu pitkään, pieni liike ei pahaa tee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 08:17

Pitkään paikallaan oleminen, etenkin istuen, vaikuttaa sekä verenkiertoon että aineenvaihduntaan. Ei toki kaikilla, mutta ikää myöten vaiva alkaa, nuorena siitä ei tiedä varmaan monikaan mitään.
Päivällä istumatyö, illalla TV:n ääressä tai netissä, siinä kierre ja yksi syy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 09:17

Verenkierto, aineenvaihdunta ja myös selkä kärsivät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 12:03

Kyllä paljon istuminen on turmiollista terveydelle.Verenkierto ja aineenvaihdunta kärsivät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 23:25

Laskimoiden verenkierto häiriintyy liiasta istumisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.07.2010 - 23:07

Kyllä tuo rankaa ja lonkkiakin rasittaa kun vuosia tekee istumatyötä.