Entäs läskit/lihavat naiset ja kauneus?

ei omakohtaista ominaisuutta,mutta miksi laihalle/hoikalle ihmiselle voidaan sanoa:hui kamala,kuinka laiha sä olet?...mutta ei koskaan lihavalle:hu kamalai,kuinka lihava sä olet?
Mikä ero ominaisuuksilla on?Vastakohtia,mutta muuta?
Kuulin,kun sairastuin,hui kamala kuinka laiha sä olet,mulla niskakarvat pystyssä sanonnasta...nyt jälkeenpäin myönnän,että mielipahaakin.

Avainsanat: kuinka lihava olet? miksi ei:hui kamala

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.07.2010 - 20:36

Sairaalloinen lihavuus ei ole kyllä kaunista, mutta makujahan on monenlaisia. Tiedän monia aika pyöreitä naisia jotka ovat kauniita. Monet hoikat naiset ovat myös kauniita. Niin mikäs se kysymys olikaan? Lihavalle ihmiselle ei todellakaan sanota, että hui, kun olet paksu. Todella laihan naisen nähdessä ehkä tulee sääli ja siksi sanotaan niin helposti, että oletpas sinä laiha. Oiskohan lihavan naisen kohdalla toisen naisen ajatus, että voi kauheeta, kun olet lihava, mutta syö vaan lisää, läski....vahingoniloa, oliskohan. Koettakaamme löytää kauneutta sillä jokaisessahan sitä on. Kunpa vain pystyisimme ajattelemaan ensin ennen kuin sanomme. Pilkkaa olen saanut kuulla minäkin koska entisessä elämässä olin hoikan sutjakka...niin, että tiedän sen mielipahan tunteen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.07.2010 - 20:39

Itse olen kamalan lihava ja kyllä ainankin minulle siitä on huomauteltu,joskus aika ilkeästikkin,muta minkäs voit,kun läski on ikuista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 21:10

Itse olen kuullut elämäni aikana kaikenlaista.Miten sinä olet noin laiha.Eikö sulla ole ruokaa.Oletko sairas.Sitä kulutti enemmän kun söi.Nyt tilanne helpottunut ja painokin tullut vähän yläkanttiin.Ruoka hyvää ja maistuu.Nyt sanotaan että miten se antaa itsensä lihoa.Mikä sillä on.Tekisi mieli sanoa että omianihan syön.Jos miehelleni kelpaan, kelpaan itselleni ja muillekkin.Se tuntuu vaan toisille olevan asian aihe.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 21:50

Ylppö sen sanoi selvästi jo lähes sata vuotta sitten (ja monesti myöhemminkin) ... kohtuus kaikessa, sama pätee läskeihinkin

kaitpa sitä kumpaisiakin ääripäitä kauhistellaan, kauhistelijasta sitten riippuu kuinka korrektisti se tapahtuu ja yksi mikä on varmaa niin suuret muutokset painossa aiheuttavat
hämmästystä ja usein huolestuneitakin lausahduksia ..

kaikki naiset ovat kauniita jos eivät kovin kiukkisiksi ryhdy, ei se ole painosta kiinni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 23:00

Kyllä se niin on kuten edellä on tullut esiin. Herkemmin sanotaan, oletpas Sinä laiha, tai millä olet saanut painosi laskemaan, kuin, että oletpa Sinä lihava, miten olet saanut itsesi siihen kuntoon.
On minullakin ollut paino-ongelmia, mutta 27 kg sain pois, aikaa meni 2 vuotta, mutta ei ole tullut
takaisin. Vieläkin epikriisissäni lukee lievästi ylipainoinen.
Lohduttava lause vähäviisaalta tätä edeltävässä lauseessa. Ja kauneus, sehän on katsojan
silmissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 23:48

Laihoista sanotaan näin aika useasti, minullekin. Mutta enpä ole itse eläissäin sanonut koskaan hui kauhistus, oletpas sinä lihava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 08:24

Sivistynyt ihminen ei koskaan kommentoi toisen ulkonäköön liittyivä seikkoja (silloin kun niihin liittyy negatiivinen) merkitys, näin opetti äitini jo lapsuudessani minulle. Siitä olen pitänyt kiinni. Lapset tietysti ovat usein tosi julmia toisilleen ja olen kuullut kyllä puhuttavan luuviuluista kun joku on langanlaiha eli anorektisen näköinen. Sanaa läski on käytetty myös mutta mikään näistä ei kuulu aikuisen ihmisen sanavarastoon ja käyttämäänsä kieleen... paitsi nyt sivitsymättömillä. Vastaavaa voisi soveltaa esim. vähemmän kauniiseen henkilöön, tyypilliseen sisäsuomalaiseen lyhytjalkaiseen tyyppiin jne (niihinkin löytyy kyllä omat sanontansa).
Kaikki ylipainoisuus ei synny pelkästään siitä että ihminen syö liikaa ja liikkuu liian vähän, on myös muita selityksiä (pakollinen lääkitys... esim. jatkuva kortisonilääkitys aiheuttaa huomattavaa painonnousua). Itselläni ei onneksi ole mitään noita ongelmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 08:26

Pieni pyöreys ei ole haitaksi, enemmänkin kauneus on kiinni siitä, miten kilonsa kantaa ja onko esim. hiukset ok. Sairaalloinen ylilihavuus onkin eri juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 10:01

olen nyt eloni aikana ollut luuviulu ja läskimooses .. jälkimmäisennä ollut jo useamman vuoden , niin en muista , et kumapaisenakaan ois ihan päin naamaa haukuttu , mut itse kyllä olen kovastikkin itseäni nimitellyt jos joksikin.. nyt katson peilin viereen ja totean , et oon mikä oon ja muuksi.... tahtoisin tulla ... rehelisesti sanottuna , en varmaankaan tarpeeksi halua muuksi tulla , kun edelleen olen punkero runsas lihainen .. noo joku päivä sit taas alkaa se iänikuinen dietti.. mikähän maanantai se sit taas ois .. hmm miettii ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 10:55

Olen tällä hetkellä leppoisasti pyöreä, mutta en miksikään kukkakepiksi halua tulla...
Sanotaanhanhan laulussakin lihavat on leppoisia ei ne keksi muille kepposia, jos on runsaan lihainen niin ei oo vihainen....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 12:49

Olen itse kyllä jonkun verran lihava. Mutta en sairalloisen lihava.Joo ei lihavuus koskaan ole mukavaa kun ei jaksa paljoa liikkua jos on sairalloisen lihava ekä uhkana on paljon sairauksia mitä lihavuus ihmiselle aiheuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 14:30

mulla on ylipainoa - sen kanssa olen oppinut elämään koulukiusaamisista huolimatta.
kaverini on taasen liian laiha - hän kärsii siitä itsekin.
tasan ei käy onnenlahjat. olemmekin kaverin kanssa kokoajan kärkyllä koska löytyy vehje jolla voi lahjoittaa toiselle kurveja sinnen haluaa omasta haluamastaan läskikohohdasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.07.2010 - 14:31

Sairaudesta johtuvan lihavuuden ymmärtää, mutta minä katson hieman karsaasti sellaisia jotka ryyppäämällä ja syömällä kehonsa pilaavat.
Kun itse lihoin sen 18:sta kiloa, niin minulle sanottiin että kyllä sinä olitkin liian laiha, nyt olet sopiva. Itse pidin itseäni tosi lihavana, eikä peilikuvakaan ollut yhtään myönteinen.