Kuulumiset Turun matkasta.

Matkamme syy oli Turkuun tätini siunaus tilaisuus Pyhän Katariinan kappelissa 2.7.2010.Kappeli on hyvin kaunis ja intiimi.Matka sujui oikein hyvin,jos ei ota huomioon minun jalka kramppia mikä oli kyllä kivulias,mutta laukesi kyllä aikanaan.Ajoimme Forssan kautta,liikenne oli rauhallista ja sujui mallikkaasti.Turussa meitä odotti eräs napsu ystäväni,joka oli meillä oppaana Turun keskiaikaisilla markkinoilla jossa oli menoa ja meininkiä,myöhemmin saapui myös serkkuni Aruni vaimonsa kanssa ja sitten alkoikin melkoinen pyöritys.Kävimme autolla tutustumassa Ruissaloon,Naantaliin,Raisioon ja tietysti myös yleensä Turkuun.Miehelleni tämä oli uutta,kun hän ei ole aiemmin käynyt länsirannikolla.Tunnelmat olivat kuin Liisalla ihmemaassa.Illan päätteeksi meidät vietiin Kiinalaiseen ravintolaan syömään,jossa ruoka oli hyvää,söimme myös jälkiruoan.Sitten olikin aika mennä hotelille nukkumaan ja keräämään voimia siunaustilaisuuteen.Siunus tilaisuus oli hyvin kaunis ja intiimi,osallisina oli vain tätini perhe ja lähisuku.Sain taas kerran todeta ,että on onni kuulua juuri tähän sukuu.Martta tätini oli myös Martta sielultaan ja ruumiiltaan.Ennen kotimatkaa kävimme vielä Turun kauppahallissa ja suuress Hansa tavartalossa unohtamatta Turun toria missa näimme myös Ilkka Kanervan.Kotimatkalle lähdimme moottoritielle kohti Helsinkiä,eli nyt on koettu myös moottoritien huuma.Kotiin saavuimme ilta yöstä ja yksi Onni kissa tuli hyvin onnelliseksi,kun sai äidin ja isin kotiin.Olimme väsyneitä,mutta onnellisia.Jalkaparkani oli kyllä kovilla,mutta nyt on aikaa hoidella niitä.Nyt on taas mitä muistella.Kiitos sinulle napsu ystäväni hellästä huolenpidosta.Rakastakaa ja huolehtikaa toisistanne.

Avainsanat: matkailu avartaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.07.2010 - 12:28

Sinulla kissaäiti oli hieno matka Turkuun, vaikka siihen kuuluikin osana surujuhla. Mutta eloisasti ja joustavasti kerroit monista nähtävyyspaikoista. Sitähän vanhanajan kulttturikehtoahan se Varsinais-
Suomi on.
Et sentään nimmaria Kanervalta pyytänyt, jospa hän muistaa terstarilla myöhemmin.
Ymmärrät varmaan, että leikkiä heitin.
Paljon on Sinulla tallennettavaa muistojen kirjaan, niin monipuolisesti käytit aikasi siellä, ei ihme jos
jalkasi oliatkin väsyneet. Kävelitkö oikein mukulakivikaduilla siellä?
On 45 vuotta, kun olen Turussa käynyt. Pilkan aihetta Turussa en näe olevan olleenkaan.
Olisiko se leikkiherjaa mitä Tampereen kanssa olen lukenut heitettävän.
Nyt kissaäiti jatketaan eteenpäin tätä ihanaa kesää.

Kysyjän kommentti

Turun matkamme oli oikein onnistunut ja elokuussa menemme sinne jälleen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.07.2010 - 12:01

Kyllä Turussakin näköjään viihtyä voi, vaikka jotkut ihmiset sitä pilkkanaan pitävät. On kuitenkin merenranta kaupunki isolla T-kirjaimella. Hienoa, että pääsitte turvallisesti kotiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 15:50

No onnistunut matka siis, vaikka oli pikkuisen ikävissä merkeissä tuleminen..

Tulehan toistekkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 17:24

Aivan ihana matka kertakaikkiaan kun kerroit. eikö vaan. Näin ymmärsin. Kyllä aina jännittää kun lähtee johonkin missä ei usein käy.Mutta sitten on hyvillään kun tuli lähdettyä.Jälestäpäin on hyvinkin tyytyväinen.Moni jää pois hautajaisistakin. Mutta kun tulee mentyä niin olo on onnellinen.Oppii sukuaan tuntamaan paremmin.Ne yleensä meillä on hautajaiset tai häät missä tutustumme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 18:48

Hienoa, että matkasi meni hyvin. Eihän nuo hautajaisreissut mitään varsinaisia hupireissuja koskaan ole, mutta onneksi teillä oli samalla matkalla muutakin, kevyempää ohjelmaa. Toivottavasti jalkasi on jo parempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 10:44

ihanalta kuulosti tuo sinun åbolandian reissu vaikka olikin surullinen tuo yksipäiväsi , mutta kivan positiivisesti otit vastaan kaiken sen uuden minkä koit ja näit .. nyt kun tie on tuttu ja osaatte tulla toistenkin tänne päin.. ja sit vaikka poiketa tänne meitinkin kaupunkiin, jossa voidaan hörppiä kimpassa kahfeet ...:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.07.2010 - 14:17

Surullisesta pääasiasta huolimatta oli varmasti rentouttavaa ja avartavaa käydä muuallakin välillä. Hienoa että reissu meni hyvin ja kissa tuli onnelliseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 16:05

hienoa että sinulla oli noin antoisa matka vaikka perussyy siihen olikin vähän apea ...