Tuleeko näin helteellä simaistua janoon olutta, lonkeroa tai siideriä useammin, kuin viileämpinä vuodenaikoina?

Avainsanat: hellejuomat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.07.2010 - 15:55

Janojuoma mulle on,
Olvi se aivan verraton.

Siitä siemauksen otan,
pettymyksen kai tuotan.

Ohrapirtelö janoon auttaa,
siihenkin voin aina luottaa.

Janoni ei ole sammumaton,
tarttuu jatsin tahti poljennon.

Yksinäin mä olen tässä,
maailmaani miettimässä.

Kesää sulle mä toivotan,
kanssa katseen avaran.

Tervehdyksen sulle tuo,
pappa ja naapurini nuo.

Heippa!!!

Kysyjän kommentti

Kiitos hienosta runosta, kippis!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.07.2010 - 15:42

Ei innosta,enempi kiva seura tai tilanne antaa impulssin viinitellä.Nyt viikonlopun rantasaunan jälkeen meinaan perinteisesti olutta ja makkaraa nautiskella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 16:39

ehkä jokunen 'ylimääräinen' terassireissu mutta eipä muuten mainittavasti menekki kasva helteelläkään (melkeinpä päin vastoin)

- tasasen tappava tahti vuodet läpeensä -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 17:35

Alli laihdutuskuurilla olo kieltää nuo mutta ainoastaan kirkasta viinaa eivät kiellä joten se on ainut mitä joskus sipaisen huiviin...

Mutta kuukauden päästä pitää pitää taukoa noista pillereistä joten etelänmatkalla siemaisen olutta 2 annosta per päivä eri kohteissa, en siis tarkoita että itseäni humalaan saati tiedottomaan tilaan itseäni päästä..
On kiva ulkomailla nauttia kahdessa eri ravintolassa, mutta täytyy paikoilla olla jotain näköä että iskee silmään..minne menen istumaan nuo yhdet..
Ulkomailla en edes humalaan itseäni juo, miksi voinhan ottaa kotona itseni semmoiseen tilaan jossa muut eivät näe..
Ihmetyttää usein kun menee lentokentälle, monet ovat jo tuiskeessa lentokoneessa, ja heille myydään lisää ja ovat perille päästyään aivan tiedottomassa tilassa...
Mitä nauttii matkastaan jos ei muista mitään..

Haluamme mieheni kanssa todella nauttia nähtävyyksistä ja mitä tuo maa tarjoaa...

Täytypi oikein kehaista, Rodoksella ollessamme ostimme joka aamu vedet ja iltaisin jogutit Hotellimme lähistöltä.
Myyjä katsoi minuun ja sanoi: Sinulla on omituinen mies SUOMALAINEN, ei juo viinaaa tai pontikkaa ja aina selvänä..

Joten matkailu on nähtävyyksiä varten!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 17:46

Ei prosenttijuomia ollenkaan, voin käytää vanhaa konstia, kun ennen heinäpellolla lantrattiin piimää vedellä ja se oli hellejuomaa. Vettaä ja vain vettä runsaasti, sitähän pitää juoda muutenkin noin
1½ litraa - 2 litraan vrk.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 17:50

Ei janota olutta eikä siideriä sen enempää kuin muulloinkaan. Pärjään vedellä kesät ja talvet. Terassilla kyllä aion käydä ja juoda siellä alkoholittoman oluen tai siiderin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 20:51

kun tässä tulee juotua yllä mainittuja nautintoaineita muutenkin jotaan kolme kertaa vuodessa - kyllä se vesilasi mulla on kuuman ilman janojuoma.
miksi juoda kaljaa janoonsa - kohta kusaset sen samanvärisenä. tuhlausta??
toisaalta - en kiellä etteikö saunaolut maistuisi hyvältä. sitä vaan ei tuu ostettua joten saunankin jälkeen se vesi on lasissa.
paitsi....28.7 kun kelomökissä ollaan ekaa ehtoota inarin kupeessa ja tuo rantasauna lämpee...aijai kun sen saunakaljan saan!! sitten alko loma!! se jää kyl max 3 kaljaan ja sitten meneekin taas ikuisuus ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 22:59

Kyllä, näin helteellä. Muutama siideri ja lonkero tulee janoon juotua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2010 - 07:14

En yleensä janoon juo kun mehua tai vettä.Alkoholi juomat tulee laskettavaksi 5sormella vuodessa.
Ei ole hyvä'äjuomaa.Joskus johonkin juhlaan ,aattoon tai synttäreille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.07.2010 - 11:04

Nestetasapaino pitää pitää aisoissa, sama se millä sen korvaa.
Vedestä tulee vatsanpuruja, se jääköön kaivoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 10:43

ei tule,kun lihottavat,jos kuluttaisin enemmän,niin voisin joskus sidukkaa jonkun pullon juoda.en ole ylipainoinen,vaalin vaan terveyttäväni