Pidätkö Frans Toikkasen kissatauluista? Onko sinulla itselläsi niitä?

Minä tykkään niistä kovasti, kuten kissoista muutenkin. Ilokseni täällä meilläpäin on tänä kesänä kaksikin näyttelyä hänen töistään. Omalla seinälläni on kaksi Toikkasen kissataulua.

Avainsanat: frans toikkasen kissat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.07.2010 - 00:48

Minulla on Toikkasen juliste, jonka nimi on "Kello neljän ruuhka". Se on yhtä kissanhäntämerta. Huumori on yksi vaikeimmista taidoista taiteissa. Ja Toikkanen onnistuu siinä hyvin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.06.2010 - 20:19

tykkään enempi kukkatauluista ja maisemista kuin eläinaiheisista tauluista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2010 - 20:47

Eivät olleet tuttuja entuudestaan, mutta googlesta löytyi - kovin ovat mukavan näköisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2010 - 20:49

Ei ole varaa Frans Toikkasen eläintauluihin. Lieneekö sama Frans Toikanen, joka tekee mm. lasilintuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2010 - 20:52

En erityisemmin pidä, mutta katselen kyllä kun kohdalle sattuu. Nuo ovat niitä kuuluisia makuasioita, joista ei kannata kiistellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2010 - 07:21

Kissataulut eivät ole minun mieleeni, kerään itse posliinikissoja joten siinä kissoja riittämiin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2010 - 08:48

En erityisesti pidä.
Oiva Toikka on se lasitaiteilija joka tekee lasilintuja eli kaksi eri henkilöä ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2010 - 12:29

Pidän, mutta itselläni ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2010 - 13:03

ei ole meidän seinillä kuvia elukoista, yks polle aikanaan oli, mutta sekin poistui jo aikoja sitten ...

Toikkasella on ihan kiva tyyli, kyllähän niitä katselee aina silloin tällöin ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2010 - 00:02

Pidän, pidän. Minä rakastan taidetta. Tunnen kyseisen taiteilijan tuotannon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.07.2010 - 10:26

Vieras tuotanto, eikä siis itsellänikään niitä ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2010 - 20:19

Pidän kaikista eläinaiheista. Meidän olohuoneen seinällä on esimerkiksi ensimmäisestä koirastamme sellainen upea, suuri valokuvateos.Siihen ei kyllästy koskaan.