Onko kukaan vielä maistellut mansikoita tälle kesälle?

Avainsanat: mansikat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.06.2010 - 20:15

Kylläpä tuli maisteltua viikko sitten jossain Etelä-Suomessa, matkalla Helsinkiin. Paikkakunnallamme ei ole ollut vielä myynnissä muuta kuin kauhean kalliiseen hintaan ja oman maan mansikat vasta kukkivat.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.06.2010 - 20:12

Vaikka kuinka monta kertaa. Olen ostanut toritytöltä uusia perunoita sekä mansikoita.Metsämansikoita olen kerännyt pakasterasioihin lapsenlapsiani varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 20:23

Kyllä niitä pieniä laatikoita oli Keuruun torilla viime maanantaina, mutta en edes hintaa kysynyt.
En ole mansikoiden suurkuluttaja, lapsena sairastin metsämansikoista kovan mansikkakuumeen ja
liekö siitä jäänyt se, että en ole perso niille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 20:41

Ahomansikoita pihalta kerättynä mössötettynä pari kertaa.Ah,mikä tuoksu ja maku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 20:49

En ole kotimaisia, Espanjalaisia ja oli mauttomia :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 20:54

Kykllä 1 litra on mennyt. Tänään huomasin että jäätelökioski on tänä kesänä vielä käymättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 21:09

Kyllä on mansikoita maisteltu..kun kävin mansikkavarkaissa..kun menimme katsomaan pojan tonttia..minkä osti..siinä oli mansikkapellot ihan lähellä..hyvä että mieheni ei antanut minulle risua..kun menin varkaisiin..tuli ihan lapsuus mieleen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 22:37

Totta kai Juhanuksena aloitetaan mansikkakermakakulla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 23:13

onhan noita jo tullut popsittua, muutama kilo tuontitavaraa ja ensimmäinen kotimaistakin tuotantoa ... alkukesästä maistuvat ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2010 - 03:58

Vastahan nuo kukki tuossa aholla. En osta mansikoita!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2010 - 07:14

Juhannus aattona laitoin täytekakkuun jonka valmistin, ekat kotimaiset mansikat .Kakku tuli syötyä.Mieheni haki torilta ja uudet perunat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2010 - 08:16

Väittävät, että aamulla mansikat ovat makeimmillaan. Hyviä joka tapauksessa ovat ja maistettu on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2010 - 08:24

Amppelimansikkani on tarjonnut pävittäin maistiaisia jo parin viikon ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2010 - 08:32

Vesissä suin täällä odotellaan kotimaisen mansikkasadon kypsymistä. Viikonloppuna huristeltiin vihtiläisen mansikkatilan ohi eikä vielä myyntikylttejä ollut ilmestynyt. Espanjalaisia mansikoita olen maistellut, ihan makeita ja hyviä olivat. Torilta en osta tänäkään vuonna, sillä laatu ja hinta eivät kohtaa. Teemme kyläreissun kavereiden luokse ja heidän naapuriltaan ostamme pakastemarjat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2010 - 08:48

Tottakait, jo huhtikuun lopusta alkaen. Niitä tulee ostettua suunnilleen joka toinen päivä. Eilen jotkut ihmettelivät hinnan eroja eli kotimainen mansikka, pienikokoinen, maksoi 7 e litra ja espanjalainen ihana mansikka 3,50 l, ja 6 euroa 2 litraa. Kotimaiseen en toki retkahda, sen verran järkeä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2010 - 11:57

Eipä ole tullut syötyä mansikoita, voi olla että kesön aikana syönkin.

Lähteet:
Mansikat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2010 - 11:38

On tullut maisteltua. Alkuperää en tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.07.2010 - 09:25

En ole vielä maistanut, herneitä kylläkin. Ensimmäisessä mansikkamaassani on ihan mahdottomasti tulossa punaposkisia herkkuja - vesikielellä odottelen.