Hei! Osaako kukaan vinkata, hyvää ruokapaikkaa jossa huomioidaan erikoisruokavaliot? Keliakia ja maidoton sekä liuta muita tuot.

Matkalle 4/2011 ja 2vk

Lisätty: 17.06.2010 - 06:51

Juu, anteeksi vaan. Paikka on siis Madeira Funchal.

Lisätty: 17.06.2010 - 06:55

Joulukuulla oltiin Teneriffalla San Miguel, piskuinen kylä 10 km Los Christianoksesta.Jja tuotti hieman ongelmia tuo syömä puoli. Mutta sitten kun löytää hyvän paikan, niin se kruunaa loman.
Benalmadenassa oli hyvä kauppa Sol jossa oli erikoisruoka tuotteita.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.06.2010 - 20:41

kyllähän nykyään jo noita rajoitteita huomioidaan aika monessa maassa ja paikassa ...

mihinkähän päin olet aikonut lähteä ? tuskinpa nyt kuitenkaan ihan vaan sen perusteella mistä löytyy mileisin ruokapaikka ?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.06.2010 - 20:59

Paikkakunta puuttuu, kyllä monet ravintolat ovat kyllä nämäkin huomioineet..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2010 - 21:26

uskoisin , kun ilmoittaa silloin jo kun tilaa matkaa ruokarajoitteet ... jos on täyshoidossa ..niin ainakin itse teen ... ja kyllä ravintoloissa ainakin euroopassa nuo ollaan huomioitu ... on ne lyhenteet joka ruan listalla , mitä ne sisältää ja mitä ei.. jos niin ei ole, niin kannattaa ihan sanoa ravintolassa tarjoilijalle , joka taas osaa kyllä sit suositella niitä tuotteita joita voi syödä... hyvää matkaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2010 - 22:14

Kyllä nykyään on hyvin huomioitu tämä asia....minne olet menossa...ei ole tietoa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2010 - 07:41

täällä aika liuta ravintoloista Funchalissa:
www.madeiraguide.com/restaurants.php

täällä mainitaan erityisesti, että kokki valmistaa spesiaali dieettiruokia:
www.booked.net/hotel/307226/...rview.html

turistien kertomuksia erikoisruokavalioista Madeiralla:
coeliac.info/suppboard/viewt....php?t=432

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2010 - 09:14

Mitään merkintöjä listalla olevien ruoan sisällöstä ei eteläisessä Euroopassa ole, täytyy vain kysyä tarjoilijalta ja luottaa mitä sanotaan. Kastikkeita kun välttää eli pyytää jättämään ne pois, pelastuu aika paljolta.
Omat kokemukseni ovat nämä, koskee kaikkia "eteläisiä" maita ja etenkin turistipaikkoja.
(Eivät ole ymmärrä useimmiten mitä ruoakrajoite ja erikosiruokavalio tarkoittaa, puhumattakaan siitä että asiasta juuri välittävät). Poikkeus on isojen kaupunkien kunnon ravintolat, heillä on paineita luotettavuutensa suhteen(ja meineensa).
Jos menee valmismatkalle kannattaa kysyä paikkakunnan tavoista matkaoppaalta, he kyllä jotain asioista tietävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2010 - 22:37

kyllä niitä varmasti löytyy koko liuta, yhdessä olen kuullut (naapuripöydässä) käytävän tuollaista neuvottelua ja olivat hyvin tyytyväisiä tulokseen, saivat mitä halusivat ja vielä jotain 'lohdutus-extraakin'

paikka on tunnettu hyväntasoisista ruuistaan ja pöytävaraus on hyvä tehdä etukäteen

Restaurante Moby Dick ; Edifício Baía, Estrada Monumental, 187

www.napsu.fi/matkailu/kokemukset/611/2