Oletko missään elämänvaiheessasi nähnyt kesytetty'ä oravaa .Joka asuu talonväenkanssa ja kulkee ikkunasta ulos metsään.

Minäpä olen, lapsena tuolla Savonlinnassa, sen muistan aina oli niin erikoinen kokemus.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.06.2010 - 13:06

Lapsuudenkodissani oli, kun veljeni onnistui pelastamaan meille pienen, yksinäisen oravanpoikasen. Sisällä sen annettiin liikkua vapaasti ja kun se sitten karkasi ulos, niin eikös naapurin kissa tehnyt siitä oitis paistin. Suru meillä oli tietenkin aivan suunnaton.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.06.2010 - 13:09

Onhan noita kaikenlaisia otuksia kavereilla ollut, mutta ei oravaa.
Tavallisin oli varis. Haukkoja, pöllö ja lokkikin on tullut nähtyä. Eräs nainen ruokki mäyrää. Sisään se ei sentään tullut, kuten eivät nuo linnutkaan.

Lisätty: 16.06.2010 - 13:20

Tuosta Tuutikin vastauksesta tuli mieleen, että täällä landella kissat olivat paljon karskimpia pyydystäjiä ja kuistin alla oli usein montakin oravan häntää.
Kerran vanha narttukissamme veti perässään naarasteertä.
Metsästysseura istutti kauan sitten fasaaneja ja niistäkin kissamme nappasi yhden.
Meidän kissamme oli sentään täysin kesy sylikissa, mutta osaan kuvitella millaista jälkeä saivat aikaan erään yksin valtavassa maatalossa asuvan vähän omituisen mummon ulkokartanoissa asuvat kymmenet lähes täysin villiintyneet kissat. Siinä ei muutaman kilometrin säteellä onnistunut karhua pienemmän eläimen pesintä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2010 - 14:46

lapsena kun asuimme kesää naantalissa , niin seilä oli kyläkauppiaalla orava kodissaan.. eivät he sitä kesyttäneet , mutta se aina livisti sinne heille ja voin sanoa se kaaos minkä se orava siellä aina sai aikaisiksi oli kaamea ... sinnikäs elukka oli , jos ikkuna oli vaikka hetkenkin auki se livisti sisään tai ovi ... en tiedä miten oravan kävi, kun lähdin kouluun turkkuseen ja kyläkauppiaskin lopetti toiminna , en muuten nähnyt koko ihmistä enään sen kesän jälkeen ... liekö sitten hänkin muutanut jo taivaankotiin ..iäkäskin kun oli ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2010 - 14:59

Kesyjä olen nähnyt. Syövät kädestä ja eivät pelkää mitään. Sisälle en ole päästänyt. Villipeto se muuten on ja arvaamaton. Tänä vuonna olen nähnyt kun on mennyt peipposen ja uunilinnun(pajulintu) pesään. En ehtinyt hätistämään pois. Istui siellä tyytyväisenä ja söi molempien munitut munat. Kiva on katsella, mutta varsinainen kiusankappale pikkulinnuille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2010 - 19:30

Olen, hyvin läheisellä sukulaisellani on sellainen ja hän ruokkii sitä omasta kädestä keittiön ikkunaluukusta. Hän antaa oravalle kämmeneltä pähkinöitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2010 - 20:57

Tässä muutama vuosi sitten tuli nähtyä orava pariskunta asuivat naapurimme vintillä ja minulta hakivat ruuan ( pähkinät ja auringonkukan siemenet).
Jollei ollut lintulaudalla niitä niin sain kävystä päähäni... joten olipa pakko lisätä niitä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2010 - 20:51

Kyllä yhden vanhan pariskunnan luona missä käyn siivoamassa tulee orava aina sisälle hakemaan ruokaa...eikä ole kiirettä oravalla ulos..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.06.2010 - 22:33

En ole, mutta kesyn possun olen nähnyt joka kulki isäntänsä pyörän tarakalla olevassa puulaatikossa aina kyläreissuilla mukana.