Millä vuosisadalla Olavinlinna on perustettu, missä se sijaitsee?

Avainsanat: olavinlinna

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.06.2010 - 19:54

Olavinlinna on perustettu 1400 luvulla. Ruotsi-Suomi turvaksi rakennettu linna.
Olavinlinna on veden ympäröimien kalliosaaren Haukiveden ja Pihlajaveden yhteydessä olevassa
Kyrönsalmessa.
Olavinnna on vanhin keskiaikainen pohjoinen kivilinna.
Nykyisin Olavinlinna on turistikohde ja Savonlinnna oopperajuhlien päänäyttämö.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.06.2010 - 19:41

1400-luvulla, Savonlinnassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.06.2010 - 20:06

Niin vuolaan rinnan luodulla seisoo tämä jyhkeä oopeeraväkeä odottava linna:
fi.wikipedia.org/wiki/Olavinlinna

Lähteet:
oma tieto ja wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 21:01

Kun Pyhän Olavin linnaa vuonna 1475 alettiin rakentaa, päätti linnan perustaja, tanskalaissyntyinen ritari Erik Akselinpoika Tott rakennuttaa mahtavan linnoituksen strategisesti tärkeän Savon alueen turvaksi.
Sijaitsee: Nyslott på svenska.

www.napsu.fi/matkailu/matkak...Savonlinna

Lähteet:
www.nba.fi/fi/olavinlinna