Oletko nähnyt koskaan juoppohulluuskohtausta?

En ole itse sellaista onnekseni nähnyt, mutta kuullut miten se saa ihmisen sekoamaan täysin ja saavan älyttömät voimat.
Juhannuksen jälkeen varmaankin luemme lehdistä ja kuulemme tiedotusvälineistä tuon valtaan joutuneiden ihmisten aiheuttamista surullista uutista.

Avainsanat: juoppohulluus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.06.2010 - 11:33

parikymmentä vuotta laillisena viinanmyyjänä erilaisissa ravitsemusliikkeissä ( Inarista -> H:kiin ) on näyttänyt jos jonkinlaistakin kohtausta ja tilannetta.

Kysyjän kommentti

Kiitos, myyntikiellon saaneet ovat varmasti järjestäneet jos jonkinlaisia kohtauksia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.06.2010 - 11:36

En livenä, jossain telkkarisarjassa tai elokuvassa kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 11:37

En tiedä olenko varsinaista hulluuskohtausta, mutta reuhaajia ja meuhkaajia olen nähnyt. Viinahan on viisasten juoma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 13:10

Se olenko nähmyt juoppohulluuskohtauksen vai ei riippuu ihan siitä mtä pidetään tälläisena. Jos se, että alkoholisoitunut ihminen rikkoo hetken mielijohteesta kodin irtaimistoa on juoppohulluuskohtauksena pidettävää niin sitten olen. Muuten en.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 13:17

Olen nähnyt tapauksen ja oletan sen olleen juoppohulluutta. Juha Vuorinen aihetta käsitteli kirjasarjassaan Juoppohullun päiväkirja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 13:36

En ole onneksi nähnyt sillä ihminen on aivan sekaisin ja arvaamaton eikä minusta siinä tilanteeessa ole muuta tehtävissä kuin soittaa virkavalta paikalle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 13:55

Valitettavasti olen.
Eräässä lomakohteessa, jossa meitä ko. firman asiakkaita oli vain hieman yli 10, ja olimme aika paljon myös matkaoppaamme kanssa yhdessä esim. iltaisin syömässä jne, oli "seurueessa" herra joka oli juuri tällainen tapaus. Asiasta kertoi samassa hotellisiivessä asunut naishenkilö, asui viereisessä huoneessa. Ukko joi koko ajan ja yöllä oli nukkunut hotellin käytävällä ja kuulemma "mölissyt" käsittämättömiä koko ajan.
Kerran kun olimme yhdessä koko joukko illastamassa, ukkeli mukana, ja kun ruokailun jälkeen käveltiin alas kylään, menimme vielä istumaan yhteen kivaan baari, ukkeli tuli mukaan. Siellä hän yhtäkkiä raivostui naiselle joka oli juuri se huonenaapuri. Säikähdettiin todella kovasti kaikki muut. Tilanne oli se että ikäänkuin syyllisti juuri sen yhden naisen... onneksi hän oli ihan hiljaa. Itse ilmeisesti osallistuin tilanteen "psykologiseen rauhoittamiseen" eli muistini mukaan vain katsoin häntä tiukasti silmiin.Ukko rauhoittui mutta pikkuhiljaa katsoimme parhaaksi itsekukin häipyä paikasta kun saatiin laskut maksettua. Hän oli varmasti juoppohullu, vältti kyllä muiden seuraa eikä syyttä. Tyyppi oli kyllä täydellisen arvaamaton, onneksi pöydässä ei ollut ruokailuvälineitä tai muuta, pelastuttiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 13:56

Kauan sitten siinä vaikeassa avoliitossani olen nähnyt ja yrittänyt auttaakin...on monta arpea veitsen viilloista jäljellä...en edes halua muistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 14:18

Asuin ennen tätä asuntoa rivitalossa, jossa seinänaapuri, joka otti kerran kuussa kaatokännit, sai kerran juoppohulluuskohtauksen. Hän karjui ja karjahteli sekä löi seiniä ilm. nyrkillä (koska kuulosti niin kovalta). Tuntui, kuin kyseinen henkilö yrittäisi tulla seinien läpi! Tätä jatkui puolisen tuntia ja tämä tietysti tapahtui 02-03 yöllä eli siihen kyllä heräsi ja untahan tuollaisen jälkeen ei kovin helposti enää tullut.. Enpä enää tuon tapauksen jälkeen kovin kauaa kyseisessä asunnossa asunut!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 15:57

Olen nähnyt useammankin kerran, kiitos ei omassa kodissa.
Mutta työurani tein sellaisessa paikassa, missä sattui silloin tällöin vastaan sellainenkin.
Ei puukotusta pahempaa ja ei koskenut minua.
Juoppoharhaisia ole nähnyt enemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 17:02

Kyllä on tullut katseltua juoppohullua isääni. Se sai aina tämän tästästä minkäkin laisia kohtauksia viinan takia. Kaikki kärsi .Sitä koitetiin hyvällä ja pahalla eikä auttanut kun hauta.Sitten se juoppohulluus loppui.Se olisi karseeta kerrottavaa en viitsi.Muistot on tyttärellä hyvin mielessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 21:21

Kullä olen nähnyt kauheeta katseltavaa,kun joppohullu heiluu pyssyn kanssa..onneksi ei ennättäyt ketään surmaamaan...Sitten tyttäreni joutui turvautumaan ensikotiin..lasten kanssa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2010 - 00:37

määrittelykysymys mikä 'kohtaus' katsotaan jouppohulluudeksi ja mikä muusta syystä juovuksissa tapahtuneeksi mielenhäiriöksi ja sekoamiseksi, mutta onhan noita valitettavasti joskus joutunut todistamaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2010 - 20:55

On viisaampi ettei näekään..
Itse menen viikon päästä katsomaan Juoppohullun päiväkirjaa, joten sen kestää...