Oletteko joutuneet koskaan auttamaan ihmistä hädän keskellä,entä eläintä?Entä ihmistä joka on meinannut tehdä itsemurhan?

Avainsanat: oletteko joutuneet auttamaan hädässä olevia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.06.2010 - 10:26

Olen ollut kaikissa noissa mainitsemissasi tilanteissa. En voi kuvata niitä, mutta avun ovat saaneet ja elämässä kiinni täysin rinnoin ja tassuin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.06.2010 - 10:31

Olen ihmistä joutunut auttamaan jonkun kerran elämäi aikana ja silloin kun olin eläintenhoitajana niin jouduin eläimiä auttamaan usein..

On tullut nähtyä jos jonkinlaista pahaa asiaa, mutta ne asiat kyllä opettaa..

Mutta itsemurha aikeisiin en ole joutunut!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.06.2010 - 10:33

Valitettavasti, eikä se ole ollut ollenkaan mieluisaa tehtävää. Itselle hyvin raskasta. Onneksi tilanteet ovat menneet ohi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 10:53

useat vierailut sisällissotaa runtelemissa maissa takaavat sen ettei mistään ole voinut välttyä ..... kokemukset ovat varmasti kasvattaneet ymmärätämään asioita muttei kertomaan niistä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 11:33

Keskusteluapua, apua vaikeissa elämäntilanteissa ja umpikujaan joutuneille olen kyllä antanut mutta niistä eis en enempää, on niin kovin yksityisyyden suojassa olevai asioita. Olen toiminut työpaikallani ay-tehtävissä aiemmin ja silloin on tukea tarvittu jäsenten suunnalla.
SPR:n kuvioissa olen ollut mukana vapaaehtoisena, se on ennaltaehkäisevää työtä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 12:05

onneksi en ole joutunut itsemurhan tekijän kanssa tekemisiin... en varmaankaan osais häntä siinä touhussa edes auttaa , ne kun ovat niin kaameita tekojakin ... mutta viimeksi kiidätin muutama vuosi sitten äitini sairaalaan tai terv.keskuksen , kun hän sai sydämmen vakkavan rytmihäiriön.. no ensin terveyskeskukseen , josta hän sai ensiavun ja sit abulanssilla mentiin sairaalaan ... hän kyllä onneksi siiträ selvisi , vaika nyt onkin taivaankodissa ... niin ja vielä soitin kyllä ensin sinne terv.keskukseen ja sain sieltä neuvoja , kuinka toimia , jotta neuvojen mukaan menin hänen kanssan sitten ... siinä tilanteessa olin kovin hätääntynyt , mutta yritin äidille näyttää rauhallista ja tyyntä , jotta hän ei minun takiani enään hermoistuis enenpää ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 12:49

Ikäviä asioita joita ei haluaisi muistella mutta joskus niitä tulee uniinkin.Hukkuneita olen vedestä nostanut ja hirrestäkin joutunut pois ottamaan ja aina liian myöhään...Tulipaloista hakenut ym.Jokunen on pelastettukin ja eläimiä montaa lajia.Päivystin joskus puhelimessa ja se oli henkisesti raskasta kun toinen oli ties missä ja itsetuhoinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 13:42

Palon olen keskustellut ihmisten kanssa, jopa kolmen tunnin keskusteluja mutta mikäli kaveri näkee kaiken negatiivisena eikä ajattele tulevaisuutta niin rarkaisu on valmiiksi tehty vaikka vetoaa mihin ja peskustelee vaikka mitää saadakseen mielen muuttumaan. Mutta kuten mainit sin niin ahdistus on niin kova että tunnelinpäässä ei näy valoa. On tosin ollut hyvin antosia keskustelujakin jotka ovat piristäneet molempia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 13:58

Lyhyesti, olen. Itsemurha-jutussa onneksi onnellinen loppu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 14:42

Erään naisen sain tunnin väsyttämisen jälkeen rannalle järvestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 15:29

Olen ollut tukemassa vaikeissa elämäntilanteissa olleita ihmisiä. Muutaman eläimen olen pelastanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 16:40

monet kerrat joutunut auttamaan,tänään viimeksi vein sairauskohtauksen saaneen suomalaisen sairaalaan,,epileksia,,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 20:13

Hyvin lyhyt vastaus: Olen. En sen enempää kirjoita, koska en halua muistella ikäviä asioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 21:08

Kyllä olen joutunut apua antamaan vaikeissa tilanteissa...mutta niitä en halua muistella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 08:11

Kyllä tähän ikään mennessä on kaikkia noita tilanteita tullut vastaan. Viimeksi olen koettanut olla kuuntelijana ja tukijana ystävälleni, joka on läpikäymässä rankkaa avioeroa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 08:16

En ole itse joutunut pelastamaan. Kissoja ja koiria joskus auttanut.Ne on raskaita kokemuksia en tiedä pystyisinkö. Ei kokemuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 12:04

Kaikkiin tilanteisiin olen joutunut. Ja apua ovat saaneet minulta ja lisäksi vielä muiltakin.

Tuosta eläimestä tuli vaan mieleeni tapaus, kun pienenä lapsena (olisinko ollut 2luokalla) tultiin ystäväni kanssa koulusta, ja huomasin kolme pientä n.7vuotiasta poikaa keskellä koulun viereistä peltoa, jotka potkivat vuoron perään jo valmiiksi loukkaantunutta varista. No, me sitten ystäväni kanssa eläinrakkaina ihmisinä tehtiin mitä vaan saadakseen heidät lopettamaan kiusaamisen. Menimme siihen väliin ja otimme variksen käsiimme. Siinä sitten veimme sen kotiin ja laitoimme pahvilaatikkoon, joka eläinsuojeluyhdistykseltä tultiin illemmalla hakemaan. Muistan vieläkin silmissäni sen tapauksen, vaikka siitä on jo monta monta vuotta aikaa. Varis silti selvisi hengissä ja luultavammin pääsi takaisin luontoon. Olen vielläkin ylpeä itsestäni, kun pelastettiin se! =)

Lähteet:
oma