mikä on maailman vanhin huoltoasema ???

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.06.2010 - 15:40

Olisiko jo ovensa sulkenut Kalmari Union

Lisätty: 12.06.2010 - 15:45

Kalmarin unioni sai alkunsa vuonna 1389, kun Ruotsin hallitsijaksi valittiin kuningatar Margareeta, joka oli jo Norjan ja Tanskan hallitsija. Unioni sai nimensä Kalmarin kaupungin mukaan, jossa Margareetan sisarentyttärenpoika Eerik Pommerilainen kruunattiin ensimmäiseksi unionikuninkaaksi 1397.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.06.2010 - 16:05

"Suomen vanhin edelleen toimiva shell huoltoasema loytyy Kokkolasta nk, Grahnin shelli, torikadun varresta, aloittannu joskus 20- 30 luvulla toimintansa."

Lähteet:
löytyi googlettamalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2010 - 19:00

En tiedä maailman tilannetta, kun suomenkin tilanne on vaikea selvittää.

Shellin historia Suomessa on vanhin, ja Kokkolan huoltoasemaa on veikattu vanhimmaksi. Eli Grahnin shelliä, torikadulta se löytyy, ja toiminta on aloitettu joskus 1920-30 luvun tienoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.06.2010 - 07:18

Veijo Esson baari.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 11:16

Kalamarin Union ja vanhin auto on Datsun. Jo Aleksanteri Suuri ärrävikaisena pyysi että tuokaa datsuni.