Joudunko minä maksamaan, jos kaverini soittaa minulle philadelphiasta? jos, niin paljonko? tietääkö kukaan? :)

Avainsanat: matkailu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.06.2010 - 18:14

jos kaveri soittaa matkapuhelimeesi, joudut maksamaan palveluntarjoajasi vaatiman maksun vastaanottaessasi puhelun , riippuu operaattorista.

käyttäkää ihmeessä skypeä ( tms. ohjelmaa) läppäristä läppäriin = free calls

Lisätty: 11.06.2010 - 22:19

matkapuhelinliittymissä on ns. vastaanottomaksu.
jos joku ulkomailta soittaa matkapuhelimeesi joudut maksamaan ns. roaming maksun,
riippuen operaattorisi hinnoittelusta.
kannattaa kysyä operaattoriltasi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.06.2010 - 18:54

Mielestäni et joudu mikäli operaattori on suomalainen samoin kun jos soitat sinne iin maksat normaalimaksun ja kaverisi maksaa vastaanotetusta puhelusta.Tätkeä pointti mikäli olet ulkomailla niin hommaa vastaajasi toimintakyvyvyttömäksi ettei viesti seilaile maiden välillä.Tulee yllättäviä kuluja

Lähteet:
Näin olen toimitut ilman ylläreitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.06.2010 - 19:45

Arvokastakin varmaan on. Tarkan vastauksen saat kun kysyt operaattoriltasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2010 - 21:50

Ennen oli käsivälitteisissä lankapuheluissa mahdollista soittaa vastaanottajan laskuun. Tosin kysyivät otatteko puhelun vastaan?
Maksat jos kaverillasi on sinun kännykkäsi mukana, muuten eivät saa sinua maksajaksi. Jos sinä soitat hänelle maksat normaalin taksan. Sillä ei sinun tarvitse tietää, eikä edellytetä, missä päin maailmaa kotimaanliittymän puhelin on mihin soitat. Ulkomaisiin numeroihin on asia erikseen, maksaa maltaita!

Minulla ei ole vastaajaa sillä en halua keskustella automaattien kanssa varsinkaan näin eläkkeellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2010 - 00:04

Asia täytyy tarkistaa operaattoriltasi. Matkapuhelimen ollessa OMAN operaattorin kotimaan verkossa ei joudu maksamaan vastaanotetuista puheluista. Jos olet vierailijana jonkun muun kännykällä, niin vierailijat joutuvat maksamaan soittamisesta ja soittoihin vastatuista puheluista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2010 - 03:16

Et minun mielestäni joudu maksamaan yhtään mitään.
Eri asia olisi, jos olisit itsekin ulkomailla.