Onko nimi enne vai ohjaako se ammatinvalinnassa ?

Pari päivää sitten ihmeteltiin Pekka Poudan ja Arno Kasvin nimien ja ammattien yhteyttä.

Mikähän arvelisit olevan Taina Puujalan ammatti ?

Avainsanat: nimi enne ammatti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.06.2010 - 10:06

taina puujalka .. saatta olla puunveistäjä .. ensin oli veistellyt puusta jalan , jonka sit liitti sihen jalkaansa , joka puuttui .. oma mielikuva asiasta vain , en siitä kylläkään mittää tiedä , kuin en muistakaan assioist ... kuhan täs vaan napsuttelen :)) & ..viheltelee...... :))

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.06.2010 - 10:16

Voihan se olla ennekin. Mutta puujalka olisi jo liikaa...siihen enteeseen en usko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 11:16

Nomen est omen (latinaksi). Tuon tapaisia sanailuja käytettiin jo antiikin ajalla.
Enteellisiä nimiä käytettii sotien aikana. Tyttö Rauha ja poika Urho.
Myöhemminkin on nimi ollut enne. Pekka Pouta (sääprofeetta) ja Arno Kasvi (ylipuutarhuri).
On uskottava ainakin osaksi nimen enteellisyyteen.

Taina Puujalkaa veikkaisin hollannikkaiden tekijäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 11:22

Muistelin kuulleeni nimen, mutta lunttasin silti
Taina Puujalka on kuuluisa tanssinopettaja Jämsässä
Tanssiurheiluseura Foksi ry:n on jämsäläinen lava- ja kilpatanssiseura. www.foksi.fi
tanssiurheilu.fi/bailatino/aikuiset Bailatino alkeet ja jatko

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 11:26

Täällä meillä päin eli aikoinaan puuseppä, jonka sukunimi oli Kirves ja hevostila, jonka omisti Hepo-oja. Eli kai nimikin voi olla jokin viite ammatinvalintaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 12:40

En usko ennusteisiin, sattuu vain ammatti tulevan nimeen sipiva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 13:03

Taina Puujalka? Olisikohan tuo puuseppä? Tai ei sittenkään, voihan nimi viitata myös kirurgiin joka asettelee puu-eli tekojakoja immeisille. Oli miten oli niin kaippa se nimikin voi ennustaa tulevan ammatin jo lapsuudessa. Onhan noita esimerkkejä moisesta yllinkyllin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 15:20

Taina Puujalka tosiaan on tanssinopettaja niinkuin Putte jo tiesikin, muistaakseni valittiin viime vuonna vuoden opettajaksi tai jotain sellaista ....

- olisikohan tuo suositus lavoilla jos kertoisi käynneensä Taina Puujalan tanssikoulua ? -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 15:44

Todennäköisesti proteesin tekijä.
.. puujalka katkesi polvesta poikki, ämmät ne nurkassa itki ja voihki..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 16:38

Taina on diplomitanssinopettaja ja toiminut latinobic-ryhmien ohjaajana.

Joskus nuo nimet sattuvat kohdalleen, tosin hän taitaa olla notkea jaloistaan, vaikka sukunimeltään Puujalka onkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 20:15

Kyllä nimi johdattelee. Sukunimiähän alettiin käyttämään vasta suhteellisen myöhään ja silloin ne haettiin usein myös ammateista. Isältä pojallehan tuo ammattiperintökin on kulkenut.
Eikös sitä ollut sellaaset pelikortitkin joissa oli kivat minet ammateille. (En kehtoo korttien nimmee mainita kun taitaa olla vähän riskaapeliä semmottis).

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.06.2010 - 20:39

Metsäteollisuuden toimitusjohtajana on joskus ollut Lauri Kirves.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2010 - 00:42

Poikkeus vahvistaa säännön, näinhän sitä koulussa opetettiin. Puujalka tanssinopettajana - ei tarvita paljon markkinointia, nimi jää varmasti mieleen. Niin, ja onhan meillä laulajana Koriseva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 19:16

Ajatellaan nyt vaikka Metusalemia eli Metusalah = Sitten tulee loppu. Ennätyspitkä ikä kuvaa Jumalan kärsivällisyyttä ja kun se loppuu, niin tulee loppu. Kun Metusalem kuoli, alkoi vedenpaisumukseksi yltynyt sade.