Mitä tulee kun uhataan "tupen rapinoilla"?

Avainsanat: tupen rapinat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.06.2010 - 13:26

Kyllä se lapsuudessani oli selkäsauna mutta pohjanmaalla vaikka puukkohippasia

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.06.2010 - 07:41

Puukkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 07:43

Puukkojunkkarit Isontalon Antti ja Rannanjärvi ne jutteli kahren kesken...
Heillä ole "helapää" puukko ja puntarit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 10:12

niin puukkotapelua , mutta iste kyllä olen julmetun vihainen , kun sanon , et tulee tupenrapinat ..jos jokin homma ei edisty ... ja useimmin itselleni uhoa moisella sanonnalla :)) , noo -oo joskus kyl sit vähän lähinnä oleva henkilökin saa moisesta sanonan riemusta nauttia ..(lue vihaisuudestani )... nytkin hieman tuppi rapisee , kun olen täs läppäris sen sijaan , et tekisin noit hommii joita olen päätänyt tänään tehdä .. noo olen hiukkasen myötämielinen itselleni nyt :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 10:20

Minun lapsuudessani sillä tarkoitettiin selkäsaunaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 13:50

Vähintäänkin sitä sapiskaa ja satikutia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 17:30

"Tupen rapinat", kyllä minun mieleeni tulee joku pulmallinen tilanne, en yhdistä sitä puukotukseen.
Sanon usein, että meille tuli nyt "tupen rapinat" , esimerkiksi, kun joku ongelma ei ota ratkaistuakseen.
Minulla itselläni on ollut tupen rapinoita, nettini ei ole toiminut liki kahteen viikkoon ja nyt saatiin vaihteeksi toimimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 18:34

Rangaistushan silloin on tulessa. Voi olla kovankinlainen, sillä kun puukkoa vedetään tupesta, alkaa tuppi rapista. Eiköhän asia kuitenkin ole ymmärrettävissä lähinnä symbolisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 20:10

Niin eikös siinä puukon tuppi rapissut, kun junkkarit tappeleen ryhtyi.
Siitä vissiin juontaa nuo rapinat.

Lähteet:
oma kovalevy

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 21:35

ehkäpä hiuksen tupet krapisee lattialle. eli kunnolla hiuksista kiinni ja ravistus. kyllä lähtee tuppineen päivineen hiukset päästä.
ylläolevat puukko jutut voi olla kanssa pitävät - eikös siellä pohojanmaalla ole niitä tiukuja ym pitkin vöitä - jos ne helisee ja rapisee??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2010 - 00:49

Tukkapölly tiedossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2010 - 14:15

Otetaan kova kurinpalautus käyttöön.