matkustaminen maitse eteläisessä afrikassa. Onko halpaa ja suht turvallista esim: e-afrikka- mosambik-sambia-tanzania... kulkeeko busseja ? suositteleeko joku ehdottomasti lentoa jollain noista väleistä ?

Sambiasta menee kuulemma juna tanzaniaan, kellään kokemusta? onko se suht turvallista ja halpaa ? Etelä afrikassa kuulemma kannattaa välttää junalla matkustamista riskien takia miten on ?
mikä paras ja halvin tapa matkata etelä afrikasta mosambikiin ja sieltä edelleen sambiaan ?

Avainsanat: kulkeminen maitse eteläisessä afrikassa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Paras vastaus

Vastattu: 12.06.2010 - 17:57

Turvallisuus on tietysti kovin suhteellinen juttu, mutta eurooppalaiseen elämään tottuneelle Afrikkassa matkustaminen yleensä on melkoinen lisä jokapäiväiseen terveys- ja turvallisuusriskiin.

Ryöstetyksi voi tulla ihan missä tahansa, tuolla reitilläsi se on paljon todennäköisempää kuin monessa muussa paikassa.

Jos matkan hinnaksi lasketaan vain matkalippujen hinnat, niin silloin tuolla reitillä selviää aika halvalla, mutta on syytä muistaa etteivät ennakkoon löytämäsi aikataulut välttämättä pidä paikkaansa olenkaan ja bussi johon nousit voi sittenkin mennä johonkin ihan muualle kuin luulit.

kiinostavia maisemia ja kokemuksia varmasti on tarjolla - lycka till, jos päätät lähteä