miksi sinisentien nimi on sininentie?

savossa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.05.2010 - 15:23

Savossa kaikki on mahdollista, muuten se nimi taitaa oikeasti olla : Sininen tie

"Sininen Tie seuraa vesireittiä pitkin tuhansia vuosia vanhaa väylää. Se kulkee lännestä Atlantin rannalta itään Äänisjärven rannalle."

Lähteet:
www.tiehallinto.fi/servlet/p...kaisu=5225

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.05.2010 - 15:26

Se on tää meijjän tie. Tulukee kahtomaan miksi se on sininen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 15:53

Olisikohan tämän vuoksi:

Sininen Tie on läpileikkaus koko keskisestä Suomesta. Matka halki Suomen tarjoaa jatkuvasti uusia, erilaisia elämyksiä. Vaasasta lähtiessä Sininen Tie halkoo pohjalaismaisemia, joille leimallista on lakeudet ja jokivarret. Keski-Suomea sävyttävät järvet ja metsät. Savolainen maisema on vaihteleva pinnanmuodostukseltaan ja runsailta vesistöiltään. Pohjois-Karjalaan tultaessa vaaramaisemissa näkyy jyhkeitä hirsilinnoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 17:52

Onhan se sininen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 19:16

Mutta miksi entinen "Runon ja Rajan tie" - ainakin eteläpäästään,
on nykyään "Via Karelia", onko se hienompaa ?
www.napsu.fi/files/images/V/...arelia.jpg

Lisätty: 31.05.2010 - 01:32

onhan se tosi sininen: 4.bp.blogspot.com/_B7ERaFptg...G_8099.JPG ja hieno läpileikkaus eteläisemmästä Suomesta, suosittelen kesäistä matkaa. www.sininentie.fi/

Lisätty: 31.05.2010 - 14:03

Ainakin Matkapoikien sivuilla www.sembo.fi (Stena Linen) väittää, että Euroopassakin on Sininen Tie, sekä Vihreä Tie. Automatkailua.

Sininen tie Saksa, Itävalta, Italian Adrianmeren rannikko, Etelä-Italia, Italian Välimeren rannikko ja Ranskan Riviera.
www.sembo.fi/Accommodation/a...amp;type=3

Vihreä tie Saksa, Itävalta, Adrianmeren pohjoisrannikko ja Kroatia.
www.sembo.fi/Accommodation/a...amp;type=3

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.05.2010 - 20:18

Tässä totuus:
fi.wikipedia.org/wiki/Sininen_tie

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 23:12

Luulin, että Sininen tie kulkee Kainuussa, ainakin muistelen ajaessani nähneeni Sininen Tie -kyltin. Olettaisin, että nimi tulee Kainuun sinertävistä vaaroista.