Jos esim. saunan pesuhuoneen patterista maali on hilseilly kokonaan pois, niin joutuuko asukas itse uusimaan/maalaamaan sen?

Onko todella näin? Taloyhtiössä sanottiin näin, en usko (mut ei tää kait uskonasia ookkaan). Eikö patteri (vaik ois kuin vanha tahansa), oli se sitten missä huoneessa vaan, kuulu ns. kiinteään 'kalustoon' eli taloyhtiön korjausvelvollisuuksiin? Onko tietoa, faktaa, tms.?

Lisätty: 30.08.2008 - 18:15

Tai mahd. uusimaan koko patterin vanhuuttan? (taloyhtiö?)

Lisätty: 30.08.2008 - 19:28

Omistaja, onko sillon eroo asialla?

Avainsanat: patteri maalaus taloyhtiö uusiminen korjaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.08.2008 - 19:57

Kyllä ainakin kaikissa niissä yhtiöissä joista olen tietoinen pattereiden ja muidenkin vesikalusteiden kunnosapito kuuluvat yhtiön vastuulle. Joskus voi tulla vähän kränää sellaisesta että oletko itse tahallisesti raapinut ne maali tms. , mutta jos yhtiön (ihmissuhde) asiat on vähääkään kunnossa niin yhtiö hoitaa.

Lisätty: 31.08.2008 - 00:11

vuokralainen tietysti keskustelee asiasta vuokraisännän kanssa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.08.2008 - 19:25

Mun mielestä ne kyllä kuuluu taloyhtiölle.
Mutta oletko asunnon omistaja tai vuokralainen?

www.primanto.fi/img/Tietoa_a...isesta.pdf
www.alli.fi/sivu.php?artikkeli_id=462
www.asukasliitto.fi/oikeus.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2008 - 08:03

Osakeyhtiössä kyllä,kiinteistössä ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2008 - 15:59

ei se kyllä iteksissään kokonaan hilseile pois, on sun täytynyt vähän auttaakin, mutta siitä huolimatta menee yhtiön/omistajan piikkiin