Design kävelylle Helsinkiin, lähtisitkö patikoimaan? Onko matkalla nähtävää, kertokaahan siellä asuvat.

Design Walk –kierroksella matkailijat voivat tutustua klassikoiden lisäksi uusiin suomalaisiin muotoilijoihin ja lupaaviin kykyihin. Kierroksen aikana käydään teemaan liittyvissä kohteissa, esimerkiksi designliikkeissä tai taiteilijoiden työpajoissa, sekä Design Forum Finlandissa, jossa voi tutustua näyttelytiloihin. Design Forum Shopissa voi tehdä innovatiivisia ostoksia.

Avainsanat: design kävelylle helsinkiin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.05.2010 - 18:46

Helsingissä on jo usean vuoden ajan ollut tarjolla eri teemojen ympärille rakennettuja opastettuja kävelyretkiä. Ulkopaikkakuntalaiselle varmasti aika mukavia, silloin kun teema on itseä kiinostava, ei tarvitse etsiskellä ja joku vielä kertoilee taustojakin.

Tämä desing-retki taitaa olla uusi tuote, liittyen Helsiingin valintaan Design-pääkaupungiksi. Varmasti löytyy asiaa ja paikkoja kahden ja puolen tunnin retken tarpeiksi sille jota nämä asiat kiinostavat.

"Design Walk on Helsinki Expertin järjestämä opastettu kävelykierros, joka luo katsauksen suomalaisen muotoilun historiaan sekä tutustuttaa uusiin kykyihin. Kierroksen aikana käydään teemaan liittyvissä kohteissa, kuten designliikkeissä tai työpajoissa. Kierros päättyy Design Forumiin, jossa voi tutustua ajankohtaisiin design-näyttelyihin. Maanantaisin ja perjantaisin klo 13.30 Fabianinkadulta Esplanadin puistosta. Suomalainen opas opastaa englanniksi. Liput 13€ ja 9€ lähtöpaikalta, Tour Shopista (Pohjoisesplanadi 19) ja Hotellikeskuksesta (rautatieasema)."

www.helsinginuutiset.fi/Tapa...=Muut&

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.05.2010 - 17:34

no jopas onkin mielenkiintoinen patikkaretki , mutta nyt on joka viikonloppu sitä ja tätä , et ei nyt kyl kerkeis vaik toosi mielenkiintoinen oiskin... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2010 - 18:05

asuin taannoin Helsingissä 8 vuotta, kylläpä tuli silloin jo monetkin omat desing kävelyt suoritettua . lupaavat kyvyt olivat silloin eri nimisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2010 - 19:12

Varmasti löytyy paljon nähtävää, ainakin pariksi tunniksi ja lopuksi voi kierrellä Finlandia-talon ympärillä ja haaveilla sen puistossa U.Kekkosen muistolähteen äärellä.
www.helsinginuutiset.fi/Uuti...esign-aita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2010 - 19:23

Hinta: 15 € aikuinen, 10 € lapset (7-16 v.). Helsinki-kortilla 10 € aikuinen

archtours: www.archtours.fi/?page_id=94

englanninkielinen opastettu kävelykierros: www.rantapallo.fi/matkailu/d...la-kertaa/

helsinkiexpert: www.helsinkiexpert.com/fi/ki...1107.xhtml

Videoita: www.youtube.com/watch?v=absVgGm_Zko

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2010 - 20:37

Justus, ainoa paikka minkä jätin kokematta siellä asuessani oli Kampin sekava linja-autoasema.
Sen voisin desinginä hyvän oppaan kanssa katsastaa vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2010 - 21:28

Jospa tässä kesäloman aikana pääsisi patikoimaan vaikka Hesaan. Voisin ainakin kävellä kaikki nuoruudesta tutut paikat ja onhan siellä jotain uuttakin nähtävää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2010 - 09:04

Jos säät sallivat, niin ehdottaisin piknik-retkeä Suomenlinnaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2010 - 11:49

Johonkin vastaavaan täytyy käydä tutustumassa. Nyt vaahdotaan desigsitädesigintätä... on hyvä nähdä mitä tarkoittavat. Epäilen että turistikierrokset on suunnattu ns. maksukyisille asiakkaille eli ulkomaalaisille. Hyvä idea sinänsä.
Täällähän järjestetään, ympärivuotisesti, kävelykierroksia Hietaniemen hautausmaalle, taidegalleriakierroksia jne ja ne ovat paikkakuntalaisille suunnattuja koska vain suomeksi opastellaan. Myös eri kaupunginosiin on vastaavia kierroksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2010 - 13:55

No tuollaiselle patikkareissulle tahtoisin minäkin osallistua

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.05.2010 - 20:09

Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Jos olisin Hesassa, voisin lähteäkin.