Jelpatkaa jos voitte neuvollanne, olen aivan täynnä nettini hitautta taas On Dna mokkula ja nopeus on nyt luokkaa .EDEG-lukee yht?

Minulla on dna mokkula 19,80/kk ja otin sen marraskuulla ja olen hirttänyt yhteen se kanssa itseni silloin 2 vuotta, no se jotenkin toimii, joskus hyvin, mutta useimmiten ei,
nytkin kerkeän käydä kahvilla kylällä melkein, ennenkö aukaisee sivua. Olen ollut dna yhteydessa joka pvä, vikaa korjataan.Eilenkin se oli täysi 0 ja nyt jotenkin pääsen hitaasti
näille sivuille.Arvaatte kait, että nuppi on lujilla. Sanoivat vain, että katsele nyt ja pidä
kirjaa milloin se sitä tekee, tekee hyvin usein. Onko Teillä napsun viisaat päät mummolle
antaa neuvoa?Vai lähdenkö sorsan metsästykseen tänän kanssa syksyllä KIITOS
Siis voinko mitään tehdä itse, olen lenkkeillyt tänän kanssa jo huushollni kaikki kolot.

Avainsanat: neuvoja kaipaava tyhmä mummo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.05.2010 - 17:03

Eräänä vihjeenä kertoisin, että jos Mokkulasi on sellaista mallia, että siihen voi kytkeä ulkoisen antennin, niin niitä antenneja on saatavissa, tosin jotkut aika kovaan hintaan, pitkän kaapelin kanssa.
Ulkoinen suunnattava antenni parantaa kuuluvuutta.
Eräs esimerkki.
Log perioidinen antenni 3G tai GSM käyttöön 2100/1800/900Mhz (Mokkulalle) 43,92 €
www.infitek.fi/srv/17-log-pe...00mhz.html
Toinen: www.3g-antennit.fi/product/3...verkkoihin
Sisäantenni: www.3g-antennit.fi/product/9...kaapelilla
Liitäntäkaapeli: www.3g-antennit.fi/product/8...e-mf636lle
Googlaa sanoilla antenni 3G tai GSM käyttöön

On "normaalia", että kuuluvuus heikkenee näin keväällä, kun puihin tulee lehdet sekä sateella. Talvella on siksi parempi kuuluvuus.

Lisätty: 26.05.2010 - 17:33

EDGE tarkoittaa, että ei ole 3G-tason yhteyttä. Wikipediasta.
EDGE-standardi mahdollistaa teoriassa 473,6 kb/s tiedonsiirtonopeuden. Käytännössä loppukäyttäjien saavuttamat nopeudet GSM/EDGE-päätelaitteilla ovat keskimäärin 160–200 kb/s luokkaa, ja parhaimmillaan 296 kb/s vastaanottosuunnassa.

Lisätty: 27.05.2010 - 23:36

Minulla on reissussa Saunalahden (Elisan) PrePaid liittymä (toistaiseksi),
ja Huawei E160E mokkula. Toiminut yleensä hyvin. Tosin eilen illalla vähän tökki ?

27.05.2010 Vihdin Salmessa aika hyvä 3G/HSPA-yhteys, ilman lisäantenneja.
nopeusmittaus.sonera.fi/
Viive: 163 ms *
Latausnopeus: 2,56 Mbit/s
Lähetysnopeus: 0,33 Mbp/s

Kysyjän kommentti

Kiitos putte vaivannäöstä. Perutetaan koko liittymä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.05.2010 - 16:12

mokkulat ja nettitikut toimii miten toimii,
useimmiten huonosti.
riippuu tietysti peittoalueesta ja liikenteestä myös.

täällä voit tarkistaa :
www.dna.fi/Yksityisille/Matk...fault.aspx

Lisätty: 26.05.2010 - 17:02

lisäantenni voisi auttaa.
tarkoititko EDGE?

tuolla antenneja:
www.siptune.com/siptune.com/...a6ebbccb0d

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2010 - 17:27

Olen itse joutunut toteamaan DNA:n huonon asiakaspalvelun (ala-arvoista).
Tuo EDGE-teksti tarkoittaa mokkulaverkon yhteystapaa.
Mokkulajutuista ei vielä ole kovin paljon hyvää kerrottavaa. Älä lannistu vaikka mitä siellä selittävät.
Putte_46:n mainitsema ulkoinen antenni on varmaan paras ratkaisu.
Luonnon herääminen aiheuttaa yhteysongelmia, vaikka hullulta tuntuukin ajatuksena.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2010 - 19:47

Minulla oli yhteyshäiriöitä täällä maalla n.reilu vuosi sitten.Olin sitkeästi yhteydessä dna:n kanssa.Rakensivat tähän lähistölle uuden maston,senjälkeen on pelittänyt hyvin.
Sitkeästi vaan yhteyttä dna:han.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2010 - 03:39

En tiedä mistä johtuu, linjat toisinaan ovat hitaan puoleiset. Minulla on DNA nykyisin. Eilen yritin päästä pankin sivuille, meinasin polttaa päreeni kun oli niin hidasta touhua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2010 - 12:58

DNA:n mokkula takkuilee minullakin ja syyksi sanotaan vain: katvealueella! Ei auta lisäantennit, kunhan pääsisi tästä eroon, sopimuksesta yksi vuosi vielä jäljellä !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2010 - 13:23

Minulla oli DNA:n mokkula koekäytössä (Helsingin alue). Ei toiminut: yhteys katkeili kaiken aikaa ja varsinkin, jos otin rinnakkaisen sivun käyttöön. Onneksi oli tarjous, jossa sai kokeilla ilmaiseksi 2 viikkoa. Toivottavasti tekniikka paranee, olisi kiva ottaa läppäri maalle mukaan. Tällä hetkellä siellä ei toimi mikään, vaikka on suht' lähellä kaupunkia, mutta katvealueella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2010 - 13:45

Hankin itse puoli vuotta sitten Sonera kaikkein nopeimman Mokkulan, mutta ei tämä oikein toimi, joten maanantaina mulle asennetaan Laajakaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2010 - 14:03

Itse käännyin tuon Puten linkissä olevan Infitekin puoleen mökkimokkulan toimimaan saamiseksi.
Palvelu oli ensiluokkaista ja yhteys toimii kaukana luvatun kuuluvuusalueen ulkopuolella.
Antennin täytyy olla oikea, joten kannattaa olla yhteydessä Infitekiin, (tai mistä nyt päätätkin ostaa).
Tässä tietoja, mitä tarvitaan:

" Mikäli tarvitset apua antennin valinnassa voit lähettää osoitteesi ja tiedon operaattoristasi, sekä modeemin mallin meille sähköpostiin ([email protected]) tai yhteydenotto lomakkeella, niin arvioimme kuuluvuuden ja kartoitamme antennitarpeen puolestanne. Osoite ja operaattori on välttämätön tieto, tietoja ei käytetä muuhun tarkoitukseen. "

Minulla koko hoito maksoi runsaat sata euroa, mutta hermoja on säästetty ainakin tonnin edestä.