Kaiken maailman musikantit ovat ilmestyneet kaduille. Mitä mieltä olette ? Piristävätkö päivää vai ovatko häiriöksi ?

ainakin Helsingissä heitä löytyy laidasta laitaan, sekä taidoiltaan että tarkoistusperiltään. Pitäisiköhän heille järjestää joku pääsykoe ?

rajavartija.blogspot.com/sea...tumusiikki

.

Avainsanat: katusoittajat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.05.2010 - 21:08

Minusta nämä Romanian mustalaiset saisivat opetella ensin soittamaan muutakin kuin sen 1 kappaleen, minua ärsyttää todella paljon kun kaupan ovenpielessä sellainen soittaa, Olen miehelleni monesti sanonut että ostan perkule siltä sen hanurin niin soitot loppuu vähäksi aikaa.

Kysyjän kommentti

yleensä suhtaudun soittajiin positiivisesti, mutta olen täysin samaa mieltä kanssasi tästä haitarisylissä kerjäämisestä ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.05.2010 - 20:57

Eivät kaikki musikantit ole häiriöksi, onhan se hienoa että jotkut viitsivät lähteä kadulle soittelemaan. Minä ainakin nautin hyvästä musiikista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 21:03

Sopiihan tänne ääntä kaupunkeihin. Kesällä kaikki on toisin mikäli ei piristä nii ei minua häiritsekään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 21:34

En osaa sanoa mitään kun täällä niitä ei ole.Kaikki on kaupungeissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 21:41

Minusta on ainkin kiva käydä KOTKAN markkinoilla..kun kuulee ihanaa musiikia..se tuo tunnelmaa markkinahumuun..Se on aina ihana herkkä hetki...mikä saa välillä sydämmen sykkimään ..HUOM...vielä tässä iässä..
Tulee sillon ihan nuoruus mieleen..kun oli villi ja vapaa....
Se aika on eletty eikä sitä aikaa takaisin saa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 21:46

Maaritin kanssa vähän samaa mieltä, että soittotaitoa ei löydy.
Täällä ainakin kappalekin on mahdoton tunnistaa, kun näyttää, että ei edes yritetä muuta kuin vetää paljetta edestakaisin ja mahdollisimman laiskasti, että käsi ei väsy.
Hyviin soittajiin olen törmännyt lähinnä ulkomailla. En silti aina varsinaisesti ilahdu syyllistävistä katseista jos ei ole sopivaa rahaa tai halua antaa "palkkaa".

Valperi, voisitko jo selittää, missä se Krnskz oikein oli? Ettei ollut joku paikallinen nimitys tai kaupunginosa? Läheltä liippaavia nimiä kyllä löytyi, mutta ei sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 22:24

Soittajia on joka lähtöön,yleensä ei mua kauheasti ärsyy,mutta ei säväytä samalla lailla kuin esim.Barcelonan Barri Gótic´n kapeilla kujilla kaikuva klassinen kitarannäppäily ja haikea laulu tai konainen salsabändi soittamassa katedraalin edusaukiolla,niin vetävästi,että ihmiset innostuivat tanssimaan,tyylikästä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2010 - 08:15

Osa heistä soittaa hyvin ja ovat piristyksiä katuvilinässä. Sitten on niitä ns. haitarinsoittajia, jotka eivät osaa yhtään soittaa ja pyytävät vielä euroja mukomasta metelöinnistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2010 - 08:24

Kyllä musiikki piristää, mutta aika heikkotasoisiakin on mukana. Parilla vakiopaikalla kaupungin keskustassa on soittajat lähes aina, Stockan edessä haitari soi (3-4 henk.) vaihtelevalla menestyksellä (joku on kertonut että ovat Pietarista... en tiedä..) ja Espalla on viulunsoittaja,naishenkilö. Joskus olen lantin heittänyt, tekevät sentään jotain ja silloin musiikkikin ollut hieman parempaa, jopa kappaleen on voinut tunnistaa.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2010 - 08:40

Olen aina ihastellut kun haitarin luritus kuuluu kesäisellä torilla. Nyttemmin tilanne on muuttunut ja liikkeellä on kaikentasoisia sukankuluttajia. Joku testi voisi olla paikallaan soittotaidon toteamiseksi.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2010 - 14:12

Soittotaitoiset piristävät, näitäkin kuulee, mutta näyttää romanialaiset vallanneen keskustan parhaat paikat ja pitävät sellaista mekkalaa, ettei muita soittajia voi olla lähimaillakaan. Musiikin nautinnosta ei tässä yhteydessä voi puhua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2010 - 17:42

Katusoitto on mukavaa kuunneltavaa, jos nimittäin osaa asiansa.