Mitä uutta napsulaisten puutarhoissa?

Lisätty: 25.05.2010 - 19:12

No kaikenlaista uutta on tullut napsulaisten pihoihin. Se on mukavaa. Meidän pihamme sai tänään Onnelan eteen pienen mansikkamaan. Juuri istutin 32 Polka-tainta. Hieno kohopenkki, vähän kalkkia ja naapurista kompostoitunutta hevonpaskaa. A vot eiköhön ainakin ensi kesänä saada suut makiaks`.

Avainsanat: kukka kasvi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.05.2010 - 12:41

Katselin aamulla että nurmikko kyllä rehottaa ja pitäisi laittaa matalaksi.Voikukkia siellä täällä kauniina keltaisena- Omenapuut kukkivat ihanasti ja vähänlaisesti hyönteisiä .Mustikat kukkivat ,näyttää että tulee marjoja joka lähtöön.Kävin ainavuotavalla pesemässä matonpätkän sain selän jäykäksi. Ihana oli lotrata ja mieli lisää halajaa.Siellä sorsat vahtii kun yksi hautoo.Niin ja tuomet tuoksuivat kovasti ja nyt kariseevat.Sade joudutti tuomien putoamista.Rakastan tuomien tuoksua.Nupulla on sireeni.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.05.2010 - 10:02

kukkia vaik kuinka , just katselin , et saan tehtyä ekan kauniin kimpun tänne kotipöydille ,kuhan saan siivotuksi , jotta ne kukatkin näyttävät sit kauniilta siistissä ympäristössä ...niin ja vanhassa raktorinrenkaassa , jossa on yrttimaani on jo pitkällä kasvanut ruohosipuli .. sieltä nyt haen savukalasalattiini tuoretta ruohosipulia .. tulpaanitkin jo täydes tehossa taitaa koht jo parhaansa ollut näyttänyt , no tulee sinne niitä vielä .. onneksi ...ja sit olen isot ruukut istuttanut samettikukkaa keltasen eri sävyjä ja näissä terassiruukuissa onkin orvokkeja kaikissa väreissä .. rakastan värejä ja nautin kun niitä on kaiken värrisii silmälle iloks :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 10:27

uutuutena hunajamelonin 2 planttua.
huvikseni laitoin pari hunajamelonin siementä multaan,
ovat jo parikymmentäsenttiseksi kasvaneet, tuskin niistä meloneja saan, mutta kunhan kokeilen minkänäköiseksi ne kasvavat ja tuleeko kukkia mahdollisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.05.2010 - 11:18

Uusia rikkaruohoja on noussut entisten hävitettyjen tilalle.
Ei ole uutuudet vielä nousseet, näinköhän tämä kylmä ilma tekee niillekin hallaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 12:05

Kukkia on paljon. Uutena kukkijana tummansiniset liljat. Tulppaaneja jos jonkin värisiä. Raparperikeitottokin keitetty ja mansikoilla höystetty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 14:02

Tällä viikolla en ole saanut laitettua mitään, viime viikon puuhastelin tuon pihani kimpussa. Nytkin sataa taivaan täydeltä, oikein suututtaa kun ulos mieli tekisi. Nurmikko olisi leikkuun tarpeessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 15:00

tässä pikkuhiljaa rupee kuivuun :) perniön tulvat ei kovin kaukana tästä mun mökistä. aurinko tänään jo paistanut ja tuuli ainakin kuivattaa hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 15:01

Uusinta uutta on karjanlanta! Vasta pari päivää sitten routa suli, niin että olen pystynyt muokkaamaan lannan maahan. Huomenna on tarkoitus aloittaa yrttien ja salaattien kylvö. Tulen näin testanneeksi vanhan kansan viisauden: Juurekset kylvetään alakuulla, muut kaksi päivää ennen täysikuuta.
Edellinen alakuu tuli niin aikaisin, että kasvimaalle ei ollut menemistä; niinpä alotan juuresten kylvön ja istutan pari riviä pottuja toukokuun viimeisenä päivänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 18:13

Runsas viikko sitten istutimme pihamaalle uuden omenapuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 18:47

etupihan lemmikit olivat pari kesää kadoksissa, tänä suvena palsivat itsestään ja ovat jo vallanneet entiset kasvupaikkansa, niitä ei lannistanut edes raekuurotkaan (hento kestää ihmeteltävän paljon)

valperi.blogspot.com/2010/05...paluu.html