Mikä sanoista ei kuulu joukkoon? Tahdon, haluan, vaadin.

Avainsanat: tahdon haluan vaadin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.05.2010 - 22:46

Naarasporo on vaadin,mikä on urosporon nimi?Tietysti- suostun B-).

Kysyjän kommentti

Niin se on!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.05.2010 - 08:08

vaadin on yli kolmevuotias naarasporo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 08:17

Vaadin.Minä tahdon ja haluan.Enpä kerro mitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 08:24

Vaadin.
Tahdon ja haluan ovat korrekteja, mutta vaatiminen menee jo liian pitkälle. Asioista täytyy kyetä sopimaan rauhallisessa hengessä. Hyvänä esimerkkinä se, mitä Bongari ei kerro. ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 08:35

Vaadin on eläin eli poro eli se ei kuulu joukkoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 08:38

Vaadin, sehän on kantava poro, tai emoporo Lapin perukoilla. Palisanteri jo näkyikin kirjoittavan sen niin. Jätän nyt tämän kuitenkin tähän , kun sen hain.

Lähteet:
google typistettynä

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.05.2010 - 08:51

Tahdon ja haluan on sillain hempeästi toivottoa mutta vaadin on jo käskyttämistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 09:18

Vaadin ei kuulu joukkoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 09:51

Lapin poro/vaadin ei kuulu eikä myöskään tahtomisen ja haluamisen joukkoon sillä vaadin on jo voimakasta määräämistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 10:06

Kyllä minun mielestäni vaadin ei kuulu tähän joukkoon.Kuulostaa aivan meidän tyttäreltä joka usein vaati monen laista itselleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 10:14

tahdon rakastella sinua ..( lauletaan laulussakin.). haluan että sinä minua .. mutta vaadi en sitä sinulta ...tässä muuneltuja sanotuksia kyseiseen lauluun ...:))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 11:31

vaadin

sillä perusteella että 'tahdon' ja 'haluan' ovat tavallisten kohteliaiden henkilöiden käyttämiä teonsanoja kun taas 'vaadin' on ylempien ja muiden kiukuttelijoiden käyttämä käskytyssana

(tämä sillä oletuksella että kaikki kysytyt sanat ova teonsanoja)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 13:44

Vaadin ei kuulu joukkoon, se on naarasporo lapin porukoilla.

Tahdon ja haluan ovat toive ilmaisuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 17:50

Jalkaa polkien vaaditaan ja halutaan, parisuhteessa tahdotaan rakastaa myötä- ja vastamäessä. Vastaukseni on siis tahdon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2010 - 20:50

vaadin on uros poro mutta kyllä se sana sopii kyllä tuohon joukkoon jos ei poroa ajatella!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 19:20

Vaadin ei kuulu joukkoon sillä se on jotain mitä "Haluat" toisen tekevän mitä tämä hlö ei välttämättä halua tehdä. Tahdon ja Haluan taas puolestaan ilmaisevat sinun itsesi omaa valintaasi tahtoa tai haluta jotain.