Euroopan narkomaaneja piinaa jokin tauti, mikä?

Avainsanat: narkomaanit terveys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.05.2010 - 17:26

Olisiko pernarutto erityisesti heroiinin käyttäjillä

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.05.2010 - 17:50

väärä lääkitys ...kun ottavat kaikkea mikä hiukankin pistää nupin sekaisin .. kuulin kyl sen nimenkin , mut nyt ei leikkaa polla , jot annan asian olla .. :) niin sitä sit vielä, et on kyl kaame myrkky , tyypit sekoo laakista ja pilkkovat ihmissiä , tappavat , hakkaavat ja riehuvat hullun lailla , jot kaikki huumeet roviolle ...kaikkialta maailmasta ehdotomasti ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.05.2010 - 18:13

Näin uutisoidaan:
www.mediuutiset.fi/uutisarki...375827.ece

Lähteet:
mediauutiset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 18:37

Pernarutto, vaivaa useampia EU-maiden narkomaaneja.

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 20:30

Pernaruttohan se vaivaa, hs uutisoi näin:

Pernarutto on vaatinut useiden narkomaanien hengen EU:n alueella, raportoi EU:n tartuntatautivirasto ECDC.

Joulukuun 2009 alun jälkeen pernaruttoon on Skotlannissa sairastunut 19 heroiinin käyttäjää. Heistä 9 on kuollut. Myös Lontoossa ja Blackpoolissa on todettu pernaruttotapaukset. Blackpoolilaispotilas on menehtynyt tautiin.

Lisäksi Saksassa yksi huumeiden käyttäjä on kuollut pernaruttoon joulukuussa.

Tautia levittänyttä heroiinia on ECDC:n arvion mukaan ollut eniten tarjolla joulukuun 20. päivä alkaneella viikolla. Viraston mukaan tartuntariski on yhä olemassa.

ECDC seuraa tilannetta koko Euroopan Unionin alueella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 21:25

Pernaruttohan se. Eli näyttää olevan huumeidenkäytössä monenlaista muutakin vaaraa kuin kuolemaan johtava yliannostus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 10:24

Eniten piinaa se että ottavat "ei-toivottuja" lääkkeitä.