Onko tämä erikoinen toukokuu, täällä etelä suomessa, 1986 toukokuussa oli äitienpäivän paikkeilla valkovuokot kukassa ja koivut

täydessä lehdessä, ja nyt on kaikki vehreys yhtäaikaa kukinnolla, tuleeko paljon nyt takapakkia, istutinko turhaan jos monta halla yötä tulee.?

Avainsanat: hallayöt

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.05.2010 - 18:13

tuota samaa aatelin itsekin ja haen jo harsot esiin , jos kuitenkin tulee hallaöitä.. täällä kukkii omput , kaikki marjapensaat.. mansikat sekä kukkkia jos jonkun moisia .. jot nyt jos lyö pakkaset päälle .. niin niukkaa tulee sato sit olemaan huonos tuuris .. enkä voi peittää koko puutarhaa .. jotta nyt vaan toivon , et ei halla öitä tulis ... toivotaan parasta ja pelätään pahinta .. ( hallaa ) .. meitin kasveille :)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.05.2010 - 15:30

Ei ainakaan hallaa ole ennustettu.Eiköhän tämäkin mene se pitkän keskiarvon piikkiin. Toivottavasti lämmintä riittää vielä kesälläkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2010 - 15:52

Pihamaalla angervot, jotka kukkivat yleensä vasta juhannukssen alla, ovat jo täydessä kukassa. Kunhan ei vaan halla tulisi ja pilaisi kukkaloistoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2010 - 15:57

Jos sulla on taimia ja olet paikalla. seuraile tilannetta ja tarvittaessa harsoa niskaan.Minä kylvin juurikkaat ,herneet ja perunan.Orimattilan ennustaja keväällä sanoi ,älkää laittako aikaisin mitään .Tulee halla ja vie ne .Mutta mikä aikanen tämä on .Ei minun mielestä.Taitaa juhannukseen olla 5 viikkoa.Tää lämmin on tullut kun oli kunnon talvi.Minun lapsuudessani oli kunnon talvia ja toukokuulla alkoi kesä.Voihan esimerkiksi tulla kova sade joka vie.Joten siunausta meidän kasveillemme. Jos et kylvä et korjaa satoakaan,.Muuten laiton esikasvatukseen maissin, pavut ,kurpitsan ja kukkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2010 - 22:41

Saas nähdä miten ilma lauhtuu. Viimeinen viikko on ollut kolmenkymmenen asteen kevät hellettä, mutta tänään mittari on jo puolella laskenut. Joten kylmät ilmat ovat alullaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.05.2010 - 01:00

Viikko jälkeen äitienpäivän oli valkovuokot täydessä kukassa, samoin puut vihersivät. Nyt tällä hetkellä mustikka ja marjapensaat kukkivat. Hallaöitä on povattu, toivottavasti ei vie satoja. Mitä taas lapsuudesta muistaa, niin silloin oli äitienpäivänä valkovuokot täydessä kukassa, kesämekko päällä ja polvisukat jalassa kun äitienpäivä juhlaan koululle mennä pomputtelin.